۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی از مطالبات مردم استان است
نماینده مردم بجنورد:

طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی از مطالبات مردم استان است

بجنورد- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان، گرمه و جاجرم گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی یکی از مطالبات جدی مردم این استان است و این موضوع نیز چندی پیش در جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو مطرح شد.

به گزارش بازار؛ به نقل از دفتر نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، محمد وحیدی ضمن قدردانی از استاندار خراسان شمالی که موضوع انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی را در همایش استانداران منطقه پنج کشور اعلام کرد، اظهار داشت: هفته گذشته رئیس‌جمهور طی جلسه‌ای که داشت نامی از خراسان شمالی که از این پروژه بهره‌مند شود، یاد نکرد که این موضوع به‌طورجدی پیگیری خواهد شد که به‌صورت صدور یک دستور سراسر خراسان شمالی نیز از این طرح بهره‌مند شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خراسان شمالی با کمبود آب در حوزه کشاورزی و به‌خصوص صنعت مواجه است تصریح کرد: قرار بر این بود تا در کشت پاییزه جاری میزان دبی آب چاه‌ها برای انجام کارهای کشاورزی کاهش یابد اما با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی وزیرجهادکشاورزی، درخواست شد تا این امر محقق نشود چراکه اجرای آن مغایر امر جهش تولید است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم اظهار کرد: اگر قرار است که این طرح اجرایی شود باید قبل از انجام کشت پاییزه اعلام می‌شد تا کشاورزان برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دادند.

وحیدی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر پتروشیمی برای تأمین آب از چاه‌های زیرزمینی استفاده می‌کند و از سوی دیگر بسیاری از دشت‌های مهم استان ازجمله دشت اسفراین، جاجرم و شیروان جزء دشت‌های ممنوعه هستند و نمی‌توان آبی را برداشت کرد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که صنایع مهمی همچون فولاد اسفراین ولوله گستر نیازمند آب هستند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی تأکید کرد: خراسان شمالی برای ایجاد جهش درراه اندازی واحدهای صنعتی پایین‌دست و اشتغال بیشتر نیازمند آن است که از طرح انتقال آب از دریای عمان بهره‌مند شود و در این خصوص پیگیری‌ها به‌صورت جدی انجام خواهد شد.

کد خبر: ۷۶٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha