۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
ارزش دلار آمریکا افزایش یافت

ارزش دلار آمریکا افزایش یافت

نرخ دلار با بازده بالاتر خزانه‌داری و افت ارزهای پُرریسک، تقویت شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روز جمعه بازدهی اوراق قرضه دولت ایالات متحده نزدیک به بالاترین سطح یک ساله قرار گرفت، دلار آمریکا افزایش یافت، در حالی که ارزش ارزهای پر خطرمانند دلار استرالیا کاهش یافت.

گفته می شود، ارزش دلار تابعی از اتفاقاتی است که در بازده رخ می دهد. روز پنج شنبه بازده ۱۰ ساله از سود سهام اس اند پی ۵۰۰ بالاتر رفت و این نشان دهنده عدم اطمینان زیاد موجود است. شاخص دلار با افزایش ۰.۵۹ درصد به ۹۰.۸۴۷ رسید که بالاترین سطح در هفته است. این شاخص در برابر ین افزایش یافت و برای اولین بار از ماه سپتامبر به ۱۰۶.۶۹ رسید.

بازده ۱۰ ساله خزانه داری برای اولین بار طی یک سال، روز پنج شنبه بالای ۱.۶ درصد افزایش یافت. عملکرد خزانه داری ایالات متحده در این ماه تسریع شده است در حالی که مقامات بانک فدرال از ابراز نگرانی در مورد سود عملکرد خودداری می کنند.

ارزهای پُرریسک عقب نشینی کردند. دلار استرالیا ۱.۹۹ درصد سقوط کرد و به ۰.۷۷۱۳ دلار رسید. به گفته یک متخصص دلار استرالیا با وجود رونق بازار، عملکرد خوبی ندارد، احتمالاً به دلیل سیاست کنترل بازده بانک مرکزی این کشور که بازده اوراق قرضه آن را بسیار بالاتر می برد. این به نوبه خود می تواند جذابیت ارز را محدود کند.

داده های روز جمعه نشان داد که هزینه های مصرفی ایالات متحده در ماه ژانویه طی ۷ ماه بیشترین افزایش داشته است، در حالی که فشارهای قیمت بی صدا بوده است. داده های مشاغل ایالات متحده در ماه فوریه جمعه آینده منتشر می شود. سرمایه گذاران هم منتظر جزئیات لایحه محرک مالی ایالات متحده هستند که انتظار می رود طی هفته های آینده تصویب شود.

روز جمعه مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها آماده بود تا بسته حمایتی رییس جمهور جو بایدن به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار را ارائه دهد، هر چند بعید به نظر می رسد بتواند از این لایحه برای افزایش حداقل دستمزد در سراسر کشور استفاده کند.

یورو پس از رسیدن به بالاترین قیمت هفت هفته گذشته یعنی ۱.۲۲۴۴ دلار، ۰.۷۹ درصد کاهش یافت و به ۱.۲۰۷۸ دلار رسید. بیت کوین با افت ۰.۳۲ درصدی به ۴۶۹۴۶ دلار رسید. اتریوم ۰.۷ درصد افت کرد و به ۱۴۶۸ دلار رسید.

کد خبر: ۷۶٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha