۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
خسارت زلزله به ۵۷۲ واحد مسکونی در پادنا/ تخصیص ۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خسارت زلزله به ۵۷۲ واحد مسکونی در پادنا/ تخصیص ۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از خسارت زلزله به ۵۷۲ واحد مسکونی و تجاری در منطقه پادنا در زلزله اخیر این منطقه خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مصوبات هیئت وزیران برای پرداخت خسارات به زلزله زدگان منطقه پادنای سمیرم اظهار داشت: بر اساس این مصوبه برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده از زلزله در مناطق پادنا وپادنای علیا شهرستان سمیرم کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی بادرصد کم در نظر گرفته شده است.

تخصیص حدود ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض بانکی به زلزله زدگان
وی افزود: بر این اساس ۳۶  میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی، ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض و پنج میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیر بنایی منطقه اختصاص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این کمک‌ها با تشکیل پرونده ساخت و ساز برای هر واحد آسیب دیده توسط بنیاد مسکن و از طریق شبکه بانکی اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: مطابق با این مصوبه برای بازسازی هر واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای احداث هر واحد شهری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و برای هر واحد روستایی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص  یافته است.

وی با بیان اینکه به منظور هماهنگی در اجرای به موقع طرح بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده، ستاد بازسازی در بنیاد مسکن سمیرم و ستاد فرعی در بخش پادنا تشکیل شده است، ابراز داشت: این ستاد وظیفه دارد اقدامات مورد نیاز در زمینه انجام مراحل اسکان موقت، بازسازی، تشکیل پرونده، اعطای تسهیلات، صدور پروانه، آواربرداری و شروع بازسازی‌ها با همکاری مالکان، بانک‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها را پیگیری کند.

شیشه فروش با بیان اینکه برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری روستایی و تجاری ناشی از زلزله به هر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته است، افزود: باید توجه داشت که بر اثر وقوع زلزله ۲۹ اسفند در بخش پادنا و پادنای علیای سمیرم به ۵۷۲ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد که از این تعداد ۴۱۸ واحد مسکونی در روستاها و ۱۵۴ واحد در سه شهر بوده است.

کد خبر: ۷۶٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha