۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
حجم آب سد زاینده رود به ۲۰۵ میلیون متر مکعب رسید/ کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها
در گفت‌وگو با بازار؛

حجم آب سد زاینده رود به ۲۰۵ میلیون متر مکعب رسید/ کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها

اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حجم آب موجود در سد زاینده رود به ۲۰۵ میلیون متر مکعب رسید.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت اب موجود در سد زاینده رود اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود موجود است.

وی افزود: می‌توان گفت در حال حاضر تنها ۱۵ درصد از سد زاینده رود آب دارد.

تنها ۲۰ سانتی‌متر برف در سرشاخه‌ها وجود دارد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی امسال تاکنون ۵۹۰ میلیمتر بارش در سرشاخه‌های زاینده رود گزارش شده است، ابراز داشت: میزان برف موجود در این سرشاخه‌ها نیز در حال حاضر ۲۰ سانتی‌متر اعلام شده در حالی که متوسط این حجم از برف ۱۰۲ سانتی‌متر بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ در سرشاخه‌های زاینده رود نسبت به سال گذشته ادامه داد: در سال گذشته در این بازه زمانی ۷۷۸ میلیمتر بارش در این مناطق ثبت شده بود.

ساسانی با بیان اینکه میزان بارش در سرشاخه‌های زاینده رود در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت ۳۴ درصد کاهش داشته است، افزود: این بارش‌ها در بلند مدت ۸۹۳ میلیمتر بوده است.

وی تصریح کرد: نرمال بارش در سرشاخه‌های زاینده رود یک هزار و ۴۰۰ میلیمتر باید باشد تا میزان آب پشت سد به میزان استاندارد برسد.

ورودی آب به سد زاینده رود به ۲۴ مترمکعب بر ثانیه رسید
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ورودی آب به سد زاینده رود ۲۴ متر مکعب بر ثانیه است، افزود: خروجی سد نیز ۱۳.۵ متر مکعب برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در اسفند و بهار سال آینده نیز بارش‌ها به میزان نرمال نخواهد بود، ابراز داشت: از این رو در بخش صنعت، شرب و بهداشتی باید نسبت به کاهش مصرف آب توجه ویژه صورت گیرد.

کد خبر: ۷۶٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha