۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت‌ سیل در بخش کشاورزی لرستان هزینه شد
رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت‌ سیل در بخش کشاورزی لرستان هزینه شد

لرستان- حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های سیل در بخش کشاورزی استان هزینه شده و علاوه بر کمک‌های بلاعوض، ۱۱۱ میلیارد تومان نیز به بازسازی زیرساخت‌ها اختصاص یافته است.

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: از سال ۹۶ تاکنون بیش از هفت هزار هکتار گونه‌های بادام، انجیر، انگور، زرشک، گل محمدی و سنجد در اراضی شیبدار لرستان کشت شده است.

وی افزود: کشت پنج هزار هکتار دیگر در لرستان منصوب شده که در صورت تخصیص اعتبار اجرایی می شود البته سه هزار هکتار آن برعهده منابع طبیعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: طرح توسعه باغات دیم در اراضی تخریب شده و کم بازده کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال، جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره‌سازی روان آب ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان با کشت ۲۸ رقم گندم و ۱۷ رقم جو بالاترین تنوع و ارقام را به لحاظ کمی و کیفی در کشور به خود اختصاص داده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه شاید در آینده بخشی از بذر کشور توسط استان لرستان تامین شود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود برای سال زراعی جاری حداقل ۲۵ هزار تن گندم بذری و پنج هزار تن جو بذری تولید و خریداری شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های سیل در بخش کشاورزی استان هزینه شده است، گفت: علاوه بر کمک‌های بلاعوض، ۱۱۱ میلیارد تومان به بازسازی زیرساخت‌ها اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ۱۶۰ میلیارد تومان وام ارزان قیمت پرداخت شد و ۱۸۰ میلیارد تومان برای استمهال وام کشاورزان متضرر به مدت سه سال اختصاص داده شد.

کد خبر: ۷۶٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha