۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بوشهر هستند/ توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی
سرپرست تامین اجتماعی بوشهر:

۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بوشهر هستند/ توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی

بوشهر- دیری، سرپرست تامین اجتماعی استان بوشهر از حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بیش از ۹۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی استان بوشهر هستند.

 عباس دیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای مراکز صنعتی عظیم و گسترده‌ای است و این موضوع باعث شده تا شاهد تعداد کارگاه‌ها و افراد بیمه شده بسیار زیادی در استان باشیم.

وی جمعیت استان بوشهر را یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در استان بوشهر ۳۸ شعبه اصلی، اقماری و کارگزاری تامین اجتماعی فعال است که خدمات مناسبی را به مردم ارائه می‌کنند.

سرپرست تامین اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۳۳۵ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵۷۴ هزار نفر بیمه شده تبعی تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که برخی از این افراد خدمات لازم را در خارج از استان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نسبت بیمه‌شده‌ها به بازنشسته‌ها در سطح کشور پنج به یک است، خاطرنشان کرد: این نسبت به که عنوان ضریب پشتیبانی شناخته می‌شود در استان بوشهر ۱۰.۸ است که این ضریب نقش مهمی در پایداری صندوق‌ها دارد.

دیری از توقف صدور و چاپ دفترچه‌های درمانی در سامانه سازمان تامین اجتماعی خبر داد و بیان کرد: دفترچه‌هایی که در دست مردم هستند، همچنان اعتبار دارند و قابل استفاده برای کارهای درمانی هستند.

وی توسعه نسخه‌نویسی الکترونیک را یکی از اولویت‌های مهم این سازمان دانست و افزود: حذف کامل دفترچه کاغذی از سیستم درمانی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

کد خبر: ۷۶٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha