۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
حمایت گروه ۲۰ از طرح احیای اقتصادی پس از بحران کرونا

حمایت گروه ۲۰ از طرح احیای اقتصادی پس از بحران کرونا

کشورهای عضو گروه ۲۰ قرار است متعهد شوند از طرح احیای اقتصادی جامع، حمایت کنند و منابع صندوق بین المللی پول را برای مبارزه با اثرات بحران بهداشتی افزایش دهند.

به گزارش بازار، کشورهای عضو گروه ۲۰ قرار است امروز (جمعه) متعهد شوند از طرح احیای اقتصادی جامع حمایت کنند و منابع صندوق بین المللی پول را به منظور کمک این صندوق به کشورهای فقیر جهت مبارزه با اثرات بحران بهداشتی افزایش دهند.

وزیران دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان جمعه در یک ویدئو کنفرانس شرکت خواهند کرد.

این نخستین نشست گروه ۲۰ پس از انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکاست.

یکی از مسئولان گروه ۲۰ اعلام کرد: «وزیران در مورد نیاز ضرورت سیاست بودجه‌ای که از احیای سریع و مستحکم اقتصادی حمایت کند، گفتگو خواهند کردند. آن‌ها می‌خواهند از خطر کاهش بسیار زودهنگام حمایت بودجه‌ای جلوگیری کنند.»

سال گذشته میلادی، صندوق بین المللی پول ۵۰۰ میلیارد دلار حق برداشت ویژه جدید را پیشنهاد کرد، اما این پیشنهاد با مخالفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، مواجه شد.

انتشار جدید این اوراق قرضه ذخیره بین المللی شبیه چاپ اسکناس توسط یک بانک مرکزی پول است، زیرا حق برداشت ویژه جدید به هریک از اعضای صندوق بین المللی پول، ذخایر بیشتری برای استفاده متناسب با مشارکت در این صندوق می‌دهد.

تغییر دولت در آمریکا می‌تواند به صندوق بین المللی پول امکان دهد منابعش را افزایش دهد. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در نامه‌ای خطاب به گروه ۲۰ که روز پنجشنبه ارسال شد از این پیشنهاد حمایت کرد.

کد خبر: ۷۵٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha