۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
اختصاص معادل ریالی ۵۰ میلیون یورو به آبرسانی روستایی
مدیرعامل شرکت آبفا خبر داد

اختصاص معادل ریالی ۵۰ میلیون یورو به آبرسانی روستایی

جانباز، مدیرعامل شرکت آبفا گفت: در قانون بودجه امسال معادل ریالی ۵۰ میلیون یورو برای طرح‌های آبرسانی روستایی مصوب شد که نصف این اعتبارات تخصیص یافت و بقیه متناسب با پیشرفت طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش بازار، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور افزود: در بودجه ۱۴۰۰ نیز با توجه دولت و نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، معادل ریالی عدد امسال لحاظ شده است که خوش بینیم تصویب شود و با این سرعت خوب، اجرای طرح‌ها نیز به سرانجام برسد.

وی گفت: در کشور تعداد زیادی روستا وجود دارد که به دلیل فرسودگی شبکه یا خشکسالی‌های پی در پی بیست سال گذشته منابع آبی آن‌ها از بین رفته، یا تغییر کیفیت داده است بنابر این از آب پایدار برخوردار نیستند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور تاکید کرد: تلاش می‌کنیم منابع آب پایدار این روستاها را به مجتمع‌های آبرسانی روستایی متصل کنیم تا در اثر نوسانات اقلیمی و بارش‌ها این منابع دچار مشکل نشوند.

جانباز با اشاره به این که در گذشته رسم بر این بود که از نزدیک‌ترین منابع مثل چاه یا چشمه آب را به روستاها منتقل می‌کردند، اما با اندک کاهش بارش دچار کم آبی می‌شدند بنابر این تصمیم گرفتیم این روستاها را مانند شهرها به منابع آبی پایدار متصل کنیم.

وی افزود: منابع پایدار آب یعنی داشتن آب شرب با کیفیت در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته مشابه آنچه در شهرها است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت آب روستاها و شهرها برابر است، گفت: البته این گونه است و حتی در برخی نقاط کیفیت آب روستاها بهتر است.

جانباز افزود: در صورتی که همه جمعیت روستاها درقالب مجتمع‌های آبرسانی به منابع ابی پایین دست سدها، تصفیه خانه‌های مدرن و چاه‌هایی که کمتر دچار بحران کیفی آب می‌شوند، متصل شوند به آب پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

کد خبر: ۷۵٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha