۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
همدان هاب منطقه ای سیلیس کشور است/احداث کارخانه استحصال منیزیم در ملایر
معاون سازمان صمت همدان در گفتگو با بازار اعلام کرد:

همدان هاب منطقه ای سیلیس کشور است/احداث کارخانه استحصال منیزیم در ملایر

همدان - خاکی، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بابیان اینکه چند ماده معدنی در کشور شناخته شده و منحصر به فرد است، گفت: سیلیس استان همدان یکی از این مواد است به نوعی که استان همدان، هاب منطقه‌ای سیلیس کشور است.

محمد خاکی در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت همدان در حوزه فروسیلیس اشاره کرد و گفت: چند ماده معدنی در کشور شناخته شده و منحصر به فرد است که سیلیس استان همدان یکی از این مواد است به نوعی که استان همدان، هاب منطقه‌ای سیلیس کشور است.

وی در این راستا به احداث واحدهای فروسیلیس در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: وجود چهار واحد فعال در استان، همدان را به قطب فروسیلیس کشور تبدیل خواهد کرد کما اینکه در حال حاضر نیز با توجه به تعداد زیاد واحدهای فرآوری سیلیس می توان گفت که قطب فروسیلیس کشور هستیم.

تنها معدن و واحد فراوری آندلوزویت در کشور در شهرستان ملایر وجود دارد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تنها معدن و واحد فراوری آندلوزویت در کشور در شهرستان ملایر وجود دارد، افزود: در زمینه فلدسپات و آهن نیز معادنی وجود دارد که واحد کنسانتره و گندله‌سازی بر همین اساس در استان همدان ایجاد شده که قابل توجه است.

خاکی در این راستا به وضعیت سایر معادن در استان همدان اشاره کرد و گفت: تعداد ۶ مورد معدن آهن در استان همدان وجود دارد و ظرفیت مناسبی در واحدهای کنسانتره و گندله سازی داریم.

وی ادامه داد: دولومیت نهاوند ذخیره منحصر به فردی در کشور است به نوعی که معادن دولومیت نیاز کل کشور را تأمین می کند اما در این زمینه خام فروشی صورت می گرفت که با پیگیری های به عمل آمده خوشبختانه شده شستا وارد این موضوع شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: با این اقدامات در نهایت، شرکت‌ فرآورده‌های نسوز ایران در حال احداث یک واحد دولومیت در شهرستان نهاوند است و در کنار آن احداث کارخانه استحصال منیزیم از دولومیت در ملایر در حال احداث است که جزو واحدهایی است که ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و می توان با این اقدامات آینده خوبی در حوزه دولومیت برای استان همدان پیش بینی کرد.

کد خبر: ۷۵٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha