۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
کم فروغی نمایشگاه کشاورزی تهران بخاطر تبلیغات ضعیف| رشد ۲۰ درصدی هزینه های نمایشگاه و جای خالی سیاهی لشکرها
«بازار» از نمایشگاه بین المللی سیستم های نوین آبیاری گزارش می دهد

کم فروغی نمایشگاه کشاورزی تهران بخاطر تبلیغات ضعیف| رشد ۲۰ درصدی هزینه های نمایشگاه و جای خالی سیاهی لشکرها

پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری تهران در حالی برگزار شد که غرفه داران معترض بودند تبلیغات و اطلاع رسانی در مورد این نمایشگاه از سوی مجریان در سطح شهر بسیار ضعیف بوده و حتی تا یک ماه قبل از برگزاری، خود شرکت کنندگان و غرفه داران هم از تاریخ و محل برگزاری آن اطلاعی نداشته اند.

بازار؛ گروه کشاورزی: پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و سیستم های نوین آبیاری در حالی پنجم تا هشتم اسفند ماه در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار شد که چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ شرکت کننده در یک سالن گنجانده شده بودند و استقبال چندانی از سوی تولیدکنندگان برای حضور در این نمایشگاه صورت نگرفته بود.

اگرچه به دلیل شیوع کرونا نمی توان انتظار برگزاری نمایشگاهی پرشور و مملو از بازدیدکننده همچون دیگر سالها را داشت اما غرفه داران معتقدند بودند که با توجه به هزینه هایی که توسط آنها برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته انتظار می رفت که مجریان نمایشگاه تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه با کمترین نقص را بیندیشند. این در حالی است که به گفته برخی شرکت کنندگان هزینه های حضور در این نمایشگاه نسبت به سال قبل به طور قابل توجهی بالاتر بوده است.

تبلیغات ضعیف در کنار کرونا نمایشگاه امسال را بی رونق کرده است
فتاحی، مهندس فروش یک شرکت تولید کننده سیستم های گرمایشی و سرمایشی فضای باز و گلخانه ای و سوله های صنعتی در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه به خبرنگار «بازار» می گوید: نمایشگاه امسال رونق خاصی نداشت که عمدتا به دلیل شیوع کرونا و ترس از حضور بازدیدکنندگان در محلی سر بسته بود. از سوی دیگر دیگر تبلیغات نمایشگاهی نسبت به سال های گذشته بسیار کم بود و شاید افراد بسیار کمی در خصوص برگزاری چنین نمایشگاهی در این محل اطلاع داشتند و لذا نمایشگاه بسیار بی رونق برگزار می شود.

در نمایشگاه امسال غرفه ها را با قیمتی بالاتر از سال گذشته به ما غرفه داران و شرکت کنندگان واگذار کردند آن هم در شرایطی که مجریان می دانستند نمایشگاه قطعا رونق چندانی نخواهد داشت

تعویض چند باره سالن برگزاری نمایشگاه کشاورزی امکان اطلاع رسانی و تبلیغات را از ما گرفت
هندیانی، مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده کودهای زیستی نیز در خصوص خلوت بودن نمایشگاه به «بازار» می گوید: قطعا کرونا و محدودیت هایی که اعمال می شود باعث شده که بازدیدکنندگان ریسک کمتری کنند و حضورشان کم رنگ تر باشد.

با این وجود بازدید کنندگانی که در نمایشگاه حضور یافته اند غالبا افرادی هستند که نیاز داشته اند و به صورت تخصصی به این نمایشگاه آمده اند؛ به عبارت دیگر امسال مانند دیگر سالها شاهد افراد به اصطلاح سیاهی لشکر نیستیم و تنها بازدید کنندگان واقعی هرچند محدود در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال مانند سال های گذشته نتوانسته برای ما مفید واقع شود، می افزاید: متاسفانه تبلیغات نمایشگاه بسیار دیر شروع شد و حتی به ما به عنوان غرفه داران و شرکت کنندگان نیز بسیار دیر اطلاع رسانی کردند. این در شرایطی بود که سالن برگزاری نمایشگاه ۲بار تعویض شد و ما به دلیل مشخص نبودن شماره سالن و جایگاهی که برای ما در نظر گرفته شده است نمی توانستیم تبلیغات مان را شروع کنیم و اطلاع رسانی دقیقی برای مخاطبان و حتی مشتریان مان داشته باشیم که همه این موارد روی عدم حضور بازدیدکنندگان تاثیر داشته است.

امسال مانند دیگر سالها شاهد افراد به اصطلاح سیاهی لشکر نبودیم و تنها بازدید کنندگان واقعی هرچند محدود در این نمایشگاه حضور داشتند

برگزاری دو نمایشگاه در دو ضلع متفاوت نمایشگاه بین المللی امکان بازدید را برای بازدیدکنندگان محدود کرد
این شرکت کننده در پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و سیستم های نوین آبیاری خاطر نشان می کند: از سوی دیگر همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاه های دیگری نیز در این محل برگزار می شود اما سالن های ما بسیار دور از یکدیگر هستند به طوری که یک نمایشگاه در ضلع غربی است و دیگری در ضلع شمالی برپا شده است. لذا بازدید کنندگانی که برای یک نمایشگاه حضور پیدا می کنند نمی توانند به این نمایشگاه نیز سر بزنند و به نظر بنده این یکی از نکات ضعفی است که مجریان به آن توجه نداشته اند.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت غرفه ها نسبت به سال گذشته
خرازی، یکی دیگر از غرفه دارانی که در بحث تولید لوله های پی وی سی برای زهکشی زیرزمینی فعالیت دارند در این خصوص به «بازار» می گوید: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته ضعیف تر است چون بسیار دیر اطلاع رسانی شد؛ یعنی نمایشگاه پارسال از ابتدای سال مشخص بود و می دانستیم در چه تاریخی برگزار خواهد شد اما امسال حدود یک ماه قبل به ما زمان برگزاری را اعلام کردند. به همین دلیل شاهد هستیم که امسال یک دوم شرکت کنندگان سال گذشته نیز در این سالن دور هم جمع نشده اند.

وی می افزاید: از دیگر مسائلی که امسال داشتیم این بود که غرفه ها را بسیار گرانتر از سال گذشته قیمت گذاری کرده بودند. آن هم در شرایطی که می دانستند امسال رونق چندانی ندارد اما غرفه ها را حداقل ۲۰ درصد گرانتر از سال گذشته به ما واگذار کردند و همچنین هزینه های جانبی دیگری نیز از ما دریافت کردند.

انتظار می رفت در شاهراه ها و اتوبان ها بنرهای نمایشگاه نصب می شد اما  متاسفانه هیچ گونه تبلیغاتی در سطح شهر وجود نداشت و این امر در خالی بودن نمایشگاه از بازدیدکنندگان موثر بود

نبود تبلیغات نمایشگاه در شاهراه ها و اتوبان ها یکی از عوامل خلوت بودن نمایشگاه کشاورزی بود
ملکی، مسئول فروش یک شرکت حاضر در نمایشگاه که در زمینه احیا و بازسازی چاه های عمیق آب شرب فعالیت می کند به «بازار» می گوید: امسال نمایشگاه خلوت است و خبری نیست که عمدتا به دلیل بیماری کرونا است. با این وجود حضور در نمایشگاه برای ما چندان هم بی نتیجه نبود و حدود ۲۰ درصد برای ما کارایی داشته است.

وی می افزاید: ما حدودا ۲ ماه قبل نیز در نمایشگاه آب حضور داشتیم اما آن نمایشگاه نیز مثل نمایشگاه فعلی خلوت و بی رونق بود به طوری که شاید بتوان گفت نمایشگاه های امسال بالغ بر ۵۰ درصد ضعیف تر از نمایشگاه های سال قبل برگزار شده است.

این غرفه دار در پایان می گوید: یکی از ضعف های قابل توجه این نمایشگاه اطلاع رسانی بسیار ضعیف برای نمایشگاه بود. به طوری که انتظار می رفت در شاهراه ها و اتوبان ها تبلیغاتی در قالب بنر نصب می کردند اما هیچ گونه تبلیغاتی در سطح شهر وجود نداشت و این امر نیز در خالی بودن نمایشگاه از بازدیدکنندگان موثر بوده است.  

بی اطلاعی فعالان صنعت از برگزاری نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی 
تقی پور، دیگر غرفه دار و شرکت کننده حاضر در این نمایشگاه به «بازار» می گوید: نمایشگاه امسال بسیار ضعیف بود و متاسفانه خدمات آنچنانی از سوی مجریان به شرکت کنندگان ارائه نشده است. اگرچه از پیش مشخص بود که با حاد شدن شرایط کرونایی نباید انتظار چندانی از این نمایشگاه داشته باشیم، با این وجود حداقل کاری که مجری نمایشگاه موظف به انجام آن بود تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب در خصوص این نمایشگاه در سطح شهر بود.

وی می افزاید: نکته جالب توجه در مورد پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و سیستم های نوین آبیاری اینکه اطلاع رسانی و تبلیغات این نمایشگاه به قدری ضعیف بود که حتی فعالان این صنعت نیز از برگزاری چنین رویدادی مطلع نبودند! و عموما اظهار بی اطلاعی می کردند.

پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری تهران سه شنبه پنجم اسفند ماه تا جمعه هشتم اسفندماه در سالن ۷ نمایشگاه بین المللی برگزار شد و عباس زارع مشاور معاون وزیر و مجری طرح سیستم های نوین آبیاری افتتاح این نمایشگاه را بر عهده داشت.

کد خبر: ۷۵٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha