۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
افتتاح میدان نفتی مشترک ایران و عراق در هفته آینده
مدیر روابط عمومی وزارت نفت خبر داد

افتتاح میدان نفتی مشترک ایران و عراق در هفته آینده

نوری، مدیر روابط عمومی وزارت نفت از بهره‌برداری میدان بزرگ نفتی مشترک در مرز عراق طی هفته آتی خبر داد و گفت: این میدان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش بازار، کسری نوری، مدیر روابط عمومی وزارت نفت، در خصوص تازه‌ترین اخبار این وزاتخانه گفت: ما در دو روز گذشته سه پروژه بزرگ خط لوله را افتتاح کردیم و به بهره‌برداری رساندیم.

وی صرفه جویی این پروژه را در سال ۳۵۰۰ تا ۴ هزار میلیارد تومان تخمین زد و افزود: بعنوان مثال پروژه خط لوله شازند-قم-ریل روزانه ظرفیت انتقال ۳۰۰ هزار بشکه را داراست که اگر با نفتکش‌های جاده پیما انتقال می‌یافت، حدود ۲۰۰ تومان به ازای هر تن در کیلومتر بود در صورتی که هزینه انتقال با خط لوله به ۱۸ تومان به ازای هر لیتر کاهش می‌یابد.

نوری گفت: با اجرای این پروژه، از حدود ۲هزار میلیارد تومان هزینه جلوگیری کردیم.

وی افزود: این پروژه‌ها، افزون بر توجیه‌پذیری اقتصادی، آزادی عمل بالایی در مباحث نقل و انتقال سوخت داراست؛ خاصه در فصول سرد که مسیرهای کشور دچار مخاطرات هستند.

نوری گفت: این خطوط لوله از منظر زیست محیطی هم کمک شایانی به ما می‌کند و از حرکت ۵ هزار نفت کش در جاده‌های کشور که عموما نفت گاز مصرف می‌کنند، جلوگیری به عمل خواهند آورد.

مدیر روابط عمومی وزارت نفت افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن تولید محصولات پتروشیمی به ۵۶ میلیون تن رسید و براورد می‌کنیم تا پایان امسال به ۶۱ میلیون تن برسد.

نوری این رقم را در سال گذشته، ۵۵ میلیون تن برآورد کرد که امسال با افزایش ۹ درصدی روبرو بوده است.

وی همچنین از بهره‌برداری میدان بزرگ نفتی مشترک در مرز عراق طی هفته آتی خبر داد و گفت: این میدان آماده بهره‌برداری است.

کد خبر: ۷۵٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha