۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
محدودیتی در تامین کالاهای پرمصرف خانوار وجود ندارد
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

محدودیتی در تامین کالاهای پرمصرف خانوار وجود ندارد

مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به مناسب بودن ذخایر کالاهای مورد نیاز در ایام پایانی سال، بر امکان افزایش کالاهای تخصیص یافته به هر استان در صورت اعلام نیاز مازاد تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در نشست مشترک استانداران سراسر کشور با وزیر صمت، از تامین نامحدود کالاهای مورد نیاز کشور در ایام عید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و با توجه به ظرفیت پذیرش و نیاز استان‌ها، کالای مورد نیاز هر استان تامین خواهد شد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با استناد به تجارب موفق در زمینه تفویض اختیارات به مسئولان استانی و اشاره به استقبال بسیاری از مقامات استانی افزود: هر چه نقاط تصمیم‌گیری به محل اجرا و جامعه نزدیک‌تر باشد، تصمیم‌گیری‌ها منطقی‌تر، مناسب‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت خواهد بود و پس از هم‌اندیشی با روسای سازمان صمت استان‌ها و مقامات استانی و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات در این خصوص، تصمیم‌نهایی اخذ خواهد شد.

افزایش کالای تخصیص یافته به هر استان در صورت اعلام نیاز مازاد
عباس قبادی در خصوص تامین کالاهای پر مصرف در ایام عید، با اشاره به توزیع نامحدود شکر صنف و صنعت در استان‌ها گفت: در حال حاضر برای هر استان ۱۰ هزار تُن مرغ منجمد، ۳ هزار تُن گوشت منجمد، ۳۰ هزار تُن برنج هندی و تایلندی، ۵۰ هزار تُن روغن صنف و صنعت در نظر گرفته است که در صورت اعلام نیاز استان‌ها، این میزان قابلیت افزایش را دارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار درخصوص تامین خوراک اولیه کارخانه‌های تولید روغن گفت: تولیدکنندگان با توجه به میزان تولیدشان که مورد تایید تنظیم بازار استان مرتبط است، به‌صورت نامحدود روغن خام دریافت خواهند کرد.

تشدید بازرسی و نظارت بر بازار
عباس تابش نیز در این نشست با تاکید بر شدت بازرسی‌ها بر بازار در ایام پایانی سال، از تامین تجهیزات مورد نیاز برای افزایش و شدت بازرسی‌ها خبر داد و گفت: هماهنگی خوبی بین سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در راستای نظارت بر بازار در ایام پیش‌رو و همچنین رسیدگی به پرونده‌های تخلف انجام شده است.

ذخایر کالا در کشور مناسب است
یزدان سیف، نیز با تاکید بر مناسب بودن ذخایر کالا در کشور گفت: خوشبختانه محدودیتی در تامین کالای مورد نیاز مردم وجود ندارد و در صورت اعلام نیاز از سوی استان‌ها، میزان کالای تخصیص داده شده به هر استان، افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی افزود: در حال حاضر مجوز برای ۲۰۰ هزار تُن روغن وجود دارد که از این میزان تنها ۸۰ هزار تُن حواله صادر شده است؛ در مورد شکر خانوار نیز از ۱۰۰ هزار تُن مجوزی ثبت شده در سیستم تنها ۴۴ هزار تُن پیش فاکتور شده است و صرفا برای ۳۵ هزار تُن واریز وجه انجام شده است بنابراین میزان کالا به اندازه کافی وجود دارد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

وی میزان تولید روغن در ماه گذشته را ۱۸۰ هزار تُن اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان تولید بیش از ظرفیت مصرف در کشور است و به نظر می‌رسد نوسانات اخیر در بازار روغن به دلیل ایجاد فضای روانی بوده است.

گفتنی است جلسه مشترک استانداران با وزیر صنعت، معدن و تجارت بعدازظهر چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ به صورت ویدئوکنفرانسی درخصوص تنظیم و کنترل بازار در ایام عید برگزار شد؛ در این جلسه موضوع تفویض بخشی از اختیارات تنظیم بازار به استان‌ها و منطقه‌ای شدن برخی تصمیمات این حوزه، مورد استقبال اکثر استانداران قرار گرفت و مقرر شد بعد از بررسی پیشنهادات روسای سازمان‌ صمت استان‌ها و مسئولان استانی، تصمیم نهایی اخذ و نتیجه آن اعلام شود.

کد خبر: ۷۵٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha