۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
جبران بودجه وزارتخانه‌های دولت از محل شهرفروشی
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد

جبران بودجه وزارتخانه‌های دولت از محل شهرفروشی

سالاری، عضو شورای شهر تهران گفت: جبران بودجه وزارتخانه‌های دولت، از محل شهرفروشی و تغییر کاربری املاک و اراضی حاصل می‌شود.

به گزارش بازار، محمد سالاری افزود: متاسفانه در کمیسیون تلفیق مجلس؛ با پیشنهاد دولت و همکاری مجلس؛ وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی هم مثل وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت مجوز گرفته اند تا به تغییر کاربری املاک و اراضی خود برای احداث و بازسازی و بهره برداری مبتنی بر آئین نامه‌هایی که در دولت تصمیم گیری می‌شود اقدام کنند.

وی گفت: با این نگاه، جبران بودجه وزارتخانه‌های دولت و دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهرفروشی و تغییر کاربری املاک و اراضی که عمدتا کاربری‌های سرانه خدماتی دارند حاصل می‌شود.

سالاری افزود: ما به این علت مخالف هستیم که اختیار تغییر کاربری و تعیین عوارض بر عهده شوراهای شهر است. با این تصمیم دولت و مجلس، هم املاک و اراضی وزارتخانه‌ها و دانشگاه آزاد با هدف درآمدزایی تغییر کاربری می‌یابد و روی آن بارگذاری می‌شود و هم اختیارات شوراها و بودجه شهرداری کاهش می‌یابد.

وی گفت: اگر این روال در مجلس نهادینه شود قطعا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای دیگر هم در سنوات آینده می‌آیند و دوباره همین مجوز را می‌دهند. در گذشته وزارت آموزش و پرورش بوده و بعد وزارت علوم و بهداشت و درمان اضافه شد و امسال شاهد اضافه شدن وزارت نیرو و دانشگاه آزاد هم هستیم.

کد خبر: ۷۵٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha