۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
تعیین تکلیف قیمت تضمینی گندم تا دو هفته آینده
رئیس بنیاد ملی گندمکاران خبر داد

تعیین تکلیف قیمت تضمینی گندم تا دو هفته آینده

هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران بیان کرد: تا دو هفته آینده قیمت قطعی گندم اعلام خواهد شد.

به گزارش بازار، عطاالله هاشمی، در خصوص اینکه مشکلی در تولید گندم نداریم، اظهار کرد: نزدیک به ۷ سال گذشته مشکلی در تولید گندم مورد نیاز کشور نداشتیم و امسال با توجه به سبزینگی مزارع، تولید خوبی خواهیم داشت ولی نه تنها در سال های گذشته مشکل تولید نداشتیم بلکه معضل بر سر نحوه خرید و پرداخت وجه گندم بود.

وی با اشاره به گندمِ کیلویی ۵ هزار و ۲۰۰ هزار تومان، گفت: پیشنهادی هنوز داده نشده و رئیس جمهور قبلا مبلغ ۴ هزار تومان را برای سال آتی مطرح کرده بود اما چون طرح دو فوریتی مجلس مبنی بر اعلام سیاست های حمایتی و قیمت خرید تضمینی، شامل قیمت امسال می شود، کمیته های تخصصی درباره تمام محصولات کشاورزی تشکیل و بحث های تخصصی صورت می گیرد.

هاشمی از دریافت پیشنهاد تولیدکنندگان و تشکل ها و وزارت جهاد سخن گفت و افزود: تا دو هفته آینده قیمت قطعی گندم اعلام خواهد شد.

مجتبی پالوج، معاون موسسه پژوهش های برنامه ریزی اقتصادی کشاورزی و توسعه روستایی در ادامه مصاحبه با این بخش خبری تحلیلی اظهار کرد: در ارتباط با تولیدات کشاورزی خاصه گندم که سطح گسترده ای از زراعت را تشکیل می دهد، کشاورزانی داریم که از تجربه و دانش مکفی برخوردارند و لذا درباره میزان و سطح تولید مشکلی نداریم.

وی یادآور شد: قیمت و خرید تضمینی باید مناسب باشد.

پالوج ادامه داد: گندم نگاهی متفاوت را می طلبد و به لحاظ امنیت غذایی، ۵۰ درصد انرژی و کالری انسان را تامین می کند و لذا باید نگاهی ویژه به این محصول شود چراکه قوت اول ۸۰ میلیون نفر است.

وی خاطرنشان کرد: با گندم نمی توان با ابزار اقتصادی و بازاری برخورد نمود تا قیمت تضمینی مناسب گردد.

پالوج گفت: گندم کاران بارها حسن نیت خود را نشان داده اند؛ علی رغم ناملایمات کشت و کار می شود و امنیت به دولت و حاکمیت داده می شود که گندم کار تحت هر شرایطی تولید را انجام می دهد.

وی همچنین رسالت کارگزاران را مبنی بر این دانست که هوای گندم کار را داشته باشد؛ این قشر مولد است و در اقصی نقاط کشور به کار تولید می پردازد.

کد خبر: ۷۵٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 0
      فقط نگاهی به زندگی گندمکاران داشته باشه دولت میتونه به راحتی بفهمه طی این سالها مخصوصا از،سال 97به بعد و گرانی نهاده ها و بازار دیگر کالاها چه بلائی بسر این قشر زحمت کش و مفید جامعه اورده است. کالائی که دولت قیمت گزار ان باشد هیچ موقع به سود کشاورزان نخواهد بود. لطفا نان سفره مردم را به اجنبی گره نزنید. گندم باید بالای 7500تومن خریداری بشه تا کشاورز کمیت زندگی اش بچرخه