۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
۱۰ واحد تولیدی در استان سمنان مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک تولید می‌کنند
معاون صنایع سازمان صمت استان سمنان:

۱۰ واحد تولیدی در استان سمنان مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک تولید می‌کنند

سمنان – معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه ۱۰ واحد تولیدی در استان مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک تولید می‌کنند، گفت: تأمین الکل مهم‌ترین اولویت این سازمان برای افزایش ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده است.

فرامرز محبوبی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان سمنان و افزایش تقاضای عموم مردم برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در واحدهای صنعتی استان برای تأمین نیاز مردم به مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی به‌کارگیری شده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۰ واحد تولیدی در استان سمنان مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک تولید می‌کنند، افزود: سه واحد تولیدی تجهیزات پزشکی مرهم راضی، ماسک و البسه نگین بهار پارسیان و نانو فن‌آوران خاور در استان در حال تولید ماسک هستند.

تولید سالانه ۱۴.۸ میلیون ماسک در استان سمنان

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ماسک این واحدها درمجموع ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد ماسک در سال است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تولید این واحدها به ترتیب شش میلیون، هفت میلیون و یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار در سال است.

محبوبی گفت: دو واحد تولیدی در استان سمنان در حوزه تولید مواد ضدعفونی‌کننده فعالیت داشتند که با شیوع این ویروس پنج واحد تولیدی دیگر برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده موردنیاز مردم نسبت به تغییر خط تولید خود اقدام کردند.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات و صدور فوری پروانه بهداشتی برای این واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: شرکت پارس‌دارو طب بینالود در ایوانکی با ظرفیت تولید ۱۸ هزار تن در سال مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و دست در حال فعالیت است.

تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بیان کرد: شرکت تولیدی کندور با تغییر خط تولید خود هم‌اکنون روزانه ۱۵ الی ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده تولید می‌کند.

محبوبی بابیان اینکه شرکت نقش جبه پارس با ظرفیت شش هزار تن در سال و شرکت هورام در گرمسار با ظرفیت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار بطری در سال برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده در این استان پای‌کار آمدند، تأکید کرد: شرکت دانش‌بنیان کیمیا زکریا در شاهرود نیز از دیگر واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده این استان است که با ظرفیت ۴۳۲ هزار بطری در سال فعالیت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تأمین الکل و مواد اولیه این واحدهای تولیدی مهم‌ترین دغدغه سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان است، اضافه کرد: واحد تولیدی شکوفه بهداشت آرین در ایوانکی با ظرفیت تولید روزانه ۲۰ هزار لیتر و شرکت هومان شیمی پارس در سمنان با ظرفیت پنج هزار لیتر در روز از دیگر شرکت‌هایی است که در این عرصه فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۷٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha