۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
بانک ها مکلف به واریز ۴۰ درصد از سهم امور پژوهشی به خزانه شدند
در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

بانک ها مکلف به واریز ۴۰ درصد از سهم امور پژوهشی به خزانه شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت، بانک ها را مکلف به واریز ۴۰ درصد از هزینه پژوهشی خود به خزانه شدند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند ح تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه در مورد سهم امور پژوهشی موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند ح تبصره ۹ ماده واحده این لایحه؛ شرکتها، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل‌درصد (۴۰درصد) از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان بیست و پنج‌درصد (۲۵درصد)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند. وجوه مصرف نشده دستگاههای اجرایی به سال بعد منتقل می شود.

گفتنی است در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان محمدرضا صباغیان بافقی، گفت: شرایطی که برای ارائه پیشنهادات در صحن وجود دارد به دلیل عدم رعایت آئین نامه از طرف نمایندگان و هیات رئیسه است البته اگر آئین نامه اصلاح شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات این نماینده، گفت: در صورت اصلاح آئین نامه داخلی بسیاری از مشکلات برای ایراد پیشنهادات نمایندگان به لایحه بودجه رفع می شود، از همین رو از رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی می خواهیم که طرح اصلاح آئین نامه را ارائه کند تا وقت مجلس بیش از این گرفته نشود.

کد خبر: ۷۵٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha