۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
تولید ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی با کاهش زیر کشت در آذربایجان‌شرقی
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی خبر داد

تولید ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی با کاهش زیر کشت در آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: امسال بیش از ۵ میلیون تن محصول در داخل استان تولید شده و این در حالی است که هر ساله منابع و سطح زیر کشت کاهش یافته است که این پیشرفت و افزایش تولید مرهون نقش بی‌بدیل مهندسان بخش کشاورزی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، علی رخ‌افروز در همایش تجلیل از مهندسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی به مناسبت روز مهندس، ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، از زحمات پیشکسوتان و مهندسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی تقدیر کرد و  اظهار داشت: تمام مهندسان که در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، در تولید محصولات کشاورزی نقش اساسی دارند و از گذشته بخش کشاورزی  با مهندسی طرح‌ها و پروژه‌ها توانسته به موفقیت‌های بزرگ دست یابد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ کل عملکرد استان دربخش تولید کمتر از یک‌میلیون ۵۰۰ هزار تن محصول بوده است، افزود: در سال‌جاری بیش از ۵ میلیون تن محصول در داخل استان تولید شده و این در حالی است که هر ساله منابع و سطح زیر کشت کاهش یافته است که این پیشرفت و افزایش تولید مرهون نقش بی‌بدیل مهندسان بخش کشاورزی است.

رخ‌افروز، دیگر دستاورد مهم مهندسان بخش کشاورزی را تولید بیش از ۱۸ رقم بذر گندم دیم در استان آذربایجان‌شرقی در طول سال.های بعد از انقلاب دانست و اقدامات مهندسان در دیگر حوزه‌های جهاد کشاورزی را مهم تلقی کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به تولید بیش از ۴۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان گفت: مسلماً مهندسی شدن پروژه‌ها، طرح‌ها و استفاده از علم در بخش کشاورزی باعث افزایش عملکرد در واحد سطح شده و قدرت ضریب نفوذ علم در بخش کشاورزی را نمایان می کند.

رخ‌افروز به نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی در آموزش و تربیت مهندسان کشاورزی تاکید کرد و افزود: مسلماً میزان بهره‌وری، تولید، پیشرفت و به‌روزرسانی تجهیزات و مکانیزاسیون کشاورزی مدیون اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های این سازمان بوده و قابل تقدیر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان مشکلات بخش کشاورزی، به حل مشکلات و پر کردن خلاءها توسط مهندسی کردن پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: با استفاده از روش‌های مهندسی و مهندسی معکوس می‌توان مشکلات بزرگی را حل کرده و چالش‌ها را به ظرفیت و فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی در انتقال علم به مزرعه خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ علم زمانی مشخص می شود که با استفاده از روش‌های علمی و ابزارآلات نوین میزان تولید و عملکرد در واحد سطح افزایش یابد.

کد خبر: ۷۵٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha