۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
رونمایی از فرآورده های جدید زیست فناوری
با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور انجام شد؛

رونمایی از فرآورده های جدید زیست فناوری

فراورده‌های جدید برگرفته از واکسن تا داروهای مورد نیاز حوزه زیست فناوری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

به گزارش بازار، با تلاش فناوران دو شتابدهنده زیست فناوری، ۹ محصول فناورانه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور رونمایی شد.

این محصولات شامل واکسن کُشته برونشیت ماساچوست، واکسن کُشته نیوکاسل، رلتسیمود، واکسن کرونا، اکسی توسین، پکسیگانان، تلاوانسین، امیگانان هستند.
گفتنی است این شتابدهنده‌ها در جهت تولید محصولات نوترکیب و زیست فناوری فعالیت می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: امروز، در زمان تحریم، فناوران نخبه در حال تولید محصولات کلیدی هستند و این افراد سربازان زمان تحریم اند.

سورنا ستاری در مراسم رونمایی از محصولات فناورانه زیست فناوری افزود: از محققان این حوزه تشکر می‌کنم و الان بیش از یک میلیارد دلار صرف واردات مواد اولیه می‌شود که می‌توان آن را در داخل کشور تولید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت فوق العاده در حوزه زیست فناوری و شیمی، برنامه ریزی‌ها انجام شده است تا به تولید داخل برسیم.

ستاری گفت: ارتباط مناسب بین نخبگان و صنعت سبب شده است تا امروز دستاوردهای بزرگی حاصل شود.

وی افزود: کارآفرینی که از پول خودش برای پژوهش هزینه می‌کند تا دولتی که از بودجه هزینه می‌کند، تفاوت زیادی در خروجی‌ها وجود دارد و این اتفاق در زیست بوم فناوری در حال رخ دادن است.

کد خبر: ۷۵٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha