۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
۲۲ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور زندگی می‌کنند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

۲۲ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور زندگی می‌کنند

زنجان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: بیش از ۲۲ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند و متاسفانه هنوز موفق نشدیم طرح صنعتی‌سازی و بازآفرینی را اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار،احمد خرم ظهر سه شنبه در آیین روز مهندس در اداره نظام مهندسی استان با بیان اینکه در روز مهندس باید یک دگرگونی فکری در ما ایجاد شود،گفت: باید تصمیم بگیریم گامی بسیار مهم در تحول مهندسی کشور برداریم. 

وی  با بیان اینکه  از توجه به حاشیه‌سازی‌ها باید پرهیز کنیم،اظهار کرد: استان زنجان از سرمایه‌های ارزشمندی همچون پروفسور ثبوتی برخوردار است. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: باید به رویکرد صنعتی‌سازی و طرح‌های جامع  توجه شود و بر اساس نظر تافلر، فرهنگ و اقتصاد هیچ‌کدام قدرت ‌آور نیست.

خرم با بیان اینکه تاریخ معماری و شهرسازی در ایران قدمت دیرینه دارد،افزود: برخی از تکنیک‌های به ‌کار رفته در آن‌ها امروز نیز کاربرد دارد. 

وی به شاهکارهای معماری در مساجد اصفهان اشاره کرد و گفت: مسجد جامع عتیق اصفهان بعد از ۷۰۰ سال آن چنان پابرجا است که انسان از هر زاویه‌ای به آن نگاه کند ردپای طراح معمار زبردستی دیده می شود. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران را مهد دانش، تکنولوژی و کانون صدور دانش اعلام کرد و افزود: باید از این دانش در اصول طراحی و ساخت بناها استفاده شود. 

خرم با بیان اینکه فناوری روز دنیا را باید در صنعت ساختمان به‌کار گیریم،ابراز کرد: نسل اول شهرسازی به دوره استفاده از سنگ، گل و چوب بدون در نظر گرفتن محاسبات مربوط می‌شود. 

وی با بیان اینکه در نسل سوم طراحی مهندسی و محاسبات به صنعت ساختمان راه یافت و در نسل چهارم صنعتی‌سازی و در نسل پنجم هوشمندسازی در این صنعت مورد توجه قرار گرفت،گفت: نسل ششم ساختمان سبز را به دنیا معرفی کرد و اکنون دنیا در حال برنامه‌ریزی برای نسل هفتم است و ما اکنون در نسل پیش‌صنعتی هستیم و طرح جامع مادر مسکن و ساختمان به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شده است. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه بیش از ۲۲ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند،یاد آورشد:  هنوز موفق نشدیم طرح صنعتی‌سازی و بازآفرینی را اجرایی کنیم.

کد خبر: ۷۵٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha