۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
بهره برداری از ۳۹ معدن در آذربایجان غربی طی ۱۱ ماه نخست سال جاری
معاون سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی خبر داد:

بهره برداری از ۳۹ معدن در آذربایجان غربی طی ۱۱ ماه نخست سال جاری

ارومیه- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از بهره برداری ۳۹ معدن در استان طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، پریسا عابدپور ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ای با مدیران این سازمان به خبرنگاران گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال جاری شاهد بهره برداری از ۳۹ معدن در استان آذربایجان غربی بودیم که زمینه ساز اشتغال مستقیم برای ۳۱۲ نفر شده است.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری برای بهره برداری از این معادن، بیش از ۳۳۴ میلیارد ریال و ذخیره قطعی آن نیز ۲۲ میلیون و ۱۹۹ هزار تن بوده و در مجموع ظرفیت استخراج سالانه این ۳۹ معدن، ۷۲۷ هزار و ۴۲۵ تن خواهد بود.

عابدپور از صدور ۳۹ فقره پروانه بهره برداری از معادن استان و همچنین صدور ۶۵ فقره پروانه اکتشاف و ۲۸ فقره گواهی کشف در حوزه معادن خبر داد و گفت: این امر زمینه ساز اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر در استان شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته است.

ایجاد واحدهایی برای جلوگیری از خام فروشی در حوزه معادن

معاون سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی با اشاره ای به تدابیر سازمان برای جلوگیری از هر گونه خام فروشی در معادن می گوید: در این راستا در حوزه سنگبری ۳۹ واحد با اشتغال ۵۱۹ نفر و ظرفیت تولید بیش از ۸۲۷ هزار تن انواع سنگ تزئینی فرآوری شده، در حوزه شن و ماسه ۷۸ واحد با ظرفیت تولید بیش از هشت میلیون و ۳۲۳ هزار تن انواع شن و ماسه و با اشتغال آفرینی برای ۸۴۷ نفر به صورت مستقیم در استان فعال هستند.

وی حوزه معدن را دارای رشد چشمگیر نسبت به سال گذشته دانسته و گفت:  در بحث سرمایه گذاری بیش از ۶۶ درصد، ظرفیت استخراج بیش از ۴۸ درصد، اشتغال آفرینی بیش از ۱۲ درصد، صدور پروانه اکتشاف بیش از ۱۶ درصد، صدور گواهی کشف بیش از ۱۲ درصد و صدور پروانه بهره برداری بیش از پنج درصد افزایش داشته ایم.

آذربایجان غربی قطب تولید سیمان در کشور

عابدپور با اشاره ای به آمار واحدهای سیمان استان نیز گفت:  استان آذربایجان غربی با وجود پنج واحد تولیدی سیمان با ظرفیت تولید سالانه بیش از پنج میلیون و ۶۶ هزارتن انواع سیمان و با اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۱۴ نفر یکی از قطب های تولید سیمان در کشور است که علاوه بر رفع نیاز بازارهای داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر می شود.

وی ادامه داد:  ۶۳ واحد تولیدی محصولات سیمانی با اشتغال آفرینی برای دو هزار و ۱۴۵ نفر و ظرفیت تولیدی بیش از ۱۰ میلیون تن انواع محصولات سیمانی در استان مشغول هستند و همچنین دو واحد فرآوری باریت با ظرفیت تولید ۳۵ هزار تن در سال و اشتغالزایی برای ۴۸ نفر استان را از نظر تولید و فرآوری باریت به یکی از قطب های باریتی کشور تبدیل کرده است.

 معاون سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی از فعالیت ۴۷۶ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این معادن با ذخیره قطعی یک هزار و ۲۱۷ میلیون تن و استخراج سالانه ۱۶ میلیون ۴۹۳ و هزار تن، اشتغال زایی برای پنج هزار و ۱۴۷ نفر و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال فعالیت می کنند.

کد خبر: ۷٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha