۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
سهم ۳ درصدی اوراسیا در تجارت ۱۰ ماهه ایران

سهم ۳ درصدی اوراسیا در تجارت ۱۰ ماهه ایران

ارزش تجارت کالایی بدون احتساب نفت خام ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در ده ماهه امسال، حدود ۱.۸ میلیارد دلار بوده که حدود سه درصد از کل ارزش تجارت ایران در این مدت است.

به گزارش بازار، در ۱۰ ماهه امسال ۲.۲ میلیون تن کالا بدون احتساب نفت خام، به ارزش ۸۲۴ میلیون دلار به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب با کاهش ۱۸ درصدی و ۴ درصدی همراه بوده است. همچنین در این مدت واردات ایران از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا حدود ۲.۷ میلیون تن به ارزش میلیون دلار بوده که در مقایسه با ده ماهه ۱۳۹۸ از نظر وزنی افزایش ۷ درصدی را تجربه کرده و به لحاظ ارزشی حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، در مدت زمان یاد شده صادرات ایران به دو کشور روسیه و ارمنستان از سایر کشورهای این اتحادیه بیشتر و به ترتیب معادل ۳۸۷ میلیون دلار و ۲۶۵ میلیون دلار بوده است. همچنین در این مدت، مقدار وزنی صادرات ایران به بلاروس با افزایش ۴۴ درصدی و به کشور روسیه با افزایش ۲۶ درصدی همراه بوده است.

این گزارش می‌افزاید: اگرچه تراز تجاری ایران در ده ماهه ۱۳۹۹ با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا منفی ۱۳۲ میلیون دلار بوده، اما این مقدار در مقایسه با ده ماهه ۱۳۹۸، رشد ۸۸ میلیون دلاری داشته است.

کد خبر: ۷۵٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha