۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
فروش کالای اجباری توسط اصناف زنجان قانونی نیست
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان:

فروش کالای اجباری توسط اصناف زنجان قانونی نیست

زنجان- امیری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان با بیان اینکه در استان برخی از اصناف و فروشگاه‌ها مردم را ملزم به خرید کالای اجباری می کنند، گفت: این اصناف پنج برابر قیمت کالا جریمه می‌شوند. 

مظاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فروش اجباری کالا به مردم در قانون نظام صنفی تخلف است، گفت: متاسفانه در زنجان برخی از اصناف و فروشگاه ها مردم را ملزم به خرید کالای اجباری می کنند. 

وی اظهار کرد: اصنافی که در استان زنجان به مردم کالای اجباری می دهند برخورد کرده و پنج برابر قیمت کالا جریمه می شوند. 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان گفت: مردم استان به محض برخورد با این مشکل حتما گزارش را با سازمان بازرسی صنعت،معدن و تجارت استان، اصناف و تعزیرات حکومتی در میان بگذارند. 

یوسفی امیری با بیان اینکه تعداد بازرسین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان کم است،ابراز کرد: بازرسی توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان به صورت مستمر انجام می شود ولی باز کمبود نیروی بازرس وجود دارد. 

وی افزود: در راستای تامین امنیت و آرامش بازار باید تعداد بازرسین در استان افزایش یابد تا شاهد تخلف اصناف  نباشیم. 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی را در اولویت کاری خود قرار دهند، گفت: باید کاری کنیم تا مردم نگرانی دیگر کالاهای اساسی را نداشته باشند. 

کد خبر: ۷۵٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha