۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
سامانه گرمسیری ایلام ۹۰ درصد پیشرفت دارد
سرپرست استانداری ایلام:

سامانه گرمسیری ایلام ۹۰ درصد پیشرفت دارد

ایلام- سرپرست استانداری ایلام با اشاره به اینکه سامانه گرمسیری ایلام ۹۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: اگر در تکمیل سامانه گرمسیری بیش از این زمان سپری شود شبکه‌های آبرسانی فرسوده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد نوذری صبح روز سه شنبه در افتتاح طرح‌های آبرسانی به روستاهای ایلام با حضور اردکانیان وزیر نیرو، اظهار کرد: طرح های مختلفی در حوزه آب و خاک در استان ایلام در حال انجام است که نیازمند تزریق اعتبارات است.

وی با اشاره به اینکه سامانه گرمسیری به منظور آبی کردن اراضی کشاورزی دیم استان  بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما در حوزه وزارت نیرو کار تا ۸۰ درصد پیش رفته است، گفت:  اگر در تکمیل سامانه گرمسیری بیش از این زمان سپری شود هم شبکه‌ها فرسوده می‌شوند و هم هزینه و خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

نوذری عنوان کرد: پیشنهاد می شود برای تکمیل طرح‌های مهم حوزه آب و خاک کشاورزی برای استان‌های محروم چون ایلام، از طریق صندوق توسعه ملی برای تزریق اعتبارات برای این پروژه مهم اقدام لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت آبرسانی به شهرهای استان نیز مشکلات وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین مناطق دارای مشکل در بحث آبرسانی شهرستان ملکشاهی است که می‌طلبد وزارت نیرو در تکمیل پروژه آبرسانی به این منطقه اهتمام جدی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: پروژه آبرسانی به ملکشاهی هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما برای اتمام تا پایان دولت نیازمند کمک و مساعدت جدی دست اندرکاران امر هستیم.

سرپرست استانداری ایلام تصریح کرد: تصفیه خانه آب شهر ایلام در گذشته برای ۱۵۰ هزار نفر طراحی شده در حالی که امروز ایلام دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است و از این روز طرح جوابگوی سیستم فاضلاب شهر نیست.

کد خبر: ۷۵٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha