۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
پنج هزار تن میوه گرمسیری «کُنار» در سیستان و بلوچستان برداشت شد

پنج هزار تن میوه گرمسیری «کُنار» در سیستان و بلوچستان برداشت شد

زاهدان- مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵ هزار تن میوه گرمسیری «کُنار» از سطح یک هزار و ۱۹۰ هکتار از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی اظهارداشت: یک هزار و ۴۴۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت محصول گرمسیری کُنار اختصاص دارد که یک هزار و ۱۹۰هکتار آن بارور و بقیه نابارور است.

وی متوسط برداشت کُنار در هر هکتار را ۹ تن ذکر کرد و افزود: سوپی، بهزادی، سیبی سیاه و سفید و فرزادی از عمده ارقام کشت شده کُنار در سیستان و بلوچستان است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهرستان‌های فنوج، سرباز، نیکشهر، کنارک، چابهار، قصرقند و دلگان در جنوب استان از عمده مناطق کشت این محصول محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به خواص این میوه گرمسیری گفت: کُنار میوه مغذی و سرشار از ویتامین C با دارا بودن مقادیر نسبتا مناسبی از ویتامین B ،E، کلسیم، فسفر و آهن است.

شهرکی با بیان اینکه برداشت کُنار در سیستان و بلوچستان تا اسفند ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال۱۱ هزار و ۱۳۷تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

کد خبر: ۷۵٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha