۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
اسپوتنیک و واکسن های چینی؛ «سلاحهایی» که توسط اتحادیۀ اروپا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند
ایل جورناله ایتالیا مطرح کرد

اسپوتنیک و واکسن های چینی؛ «سلاحهایی» که توسط اتحادیۀ اروپا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند

واکسن روسی یک مصونیت ۹۰ درصدی ایجاد می کند و تأثیر آن با واکسن های فایزر-بایونتک و مدرنا و حتی آسترازنکا برابری می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: در حالی که واکسن های ضد کوویدی که قرار بود اروپا را از پاندمی خارج نمایند، مشکلات فراوانی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایجاد کرده اند (اعم از تأخیر در تحویل و بدبینی کلی)، اخبار خوبی از واکسن هایی دریافت می گردند که هنوز مورد تأیید سازمان دارویی اروپا (EMA) قرار نگرفته اند.

واکسن روسی یک مصونیت ۹۰ درصدی ایجاد می کند و تأثیر آن با واکسن های فایزر-بایونتک و مدرنا و حتی آسترازنکا برابری می کند. سپس واکسن های چینی مطرح است که بسیاری از تحلیلگران غربی نسبت به آن بدبین بودند.

یکی از ترس های شایع این است که گونه های مختلف ویروس کرونا ممکن است واکسن ها را بی اثر نمایند. آخرین مطالعات  و آزمایش های انجام شده روی دو واکسن چینی مانع این احتمال می گردند.

«دیماس کواس»، رئیس بخش زیست پزشکی بوتانتان در سان پاولو گفت که ما این واکسن را در چین  در برابر گونه های انگلیسی و آفریقای جنوبی مورد آزمایش قرار دادیم و به نتایج خوبی دست یافتیم. البته وی هنوز به جزئیات خاصی در خصوص درصد تأثیر اشاره نکرد لیکن گفت که به زودی نتایجی حاصل خواهد شد.

در کنار سه واکسنی که سازمان دارویی اروپا تأیید نموده به طور نظری ممکن است به زودی سایر واکسن ها اضافه شوند. همان گونه که مشاهده کرده ایم، واکسن اسپوتنیک روسی و پادزهرهای چینی ممکن است مفید واقع شوند.

کد خبر: ۷۵٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha