۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
راهبری ۳۷۶ پروژه عمرانی بندری در سال جاری
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر اعلام کرد

راهبری ۳۷۶ پروژه عمرانی بندری در سال جاری

الهیار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیش از ۸۰ درصد سامانه‌های اعلام و اطفای حریق بنادر بازرگانی و بنادر کوچک ارتقا یافت.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار در تشریح اقدامات شاخص معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان از راهبری بیش از ۳۷۶ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و افزود: پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی و ارتقای سامانه‌های اعلام و اطفای حریق بنادر بازرگانی و بنادر کوچک از اقداماتی است که در سال ۹۹ دنبال شده است.

وی در نشست معاونان مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ در بنادر انزلی، امام خمینی (ره)، شهید رجایی، نوشهر و امیرآباد، از فعالیت‌های مهمی است که در سال جاری انجام شده است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش تجهیزات با اشاره به تدوین ابلاغ و اجرای شیوه‌نامه هدایت و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی، افزود: تحویل یک فروند بارج مقابله با آلودگی، خارج سازی مغروقه اس ال- استار، حویل شناور دریاپاک ۱ و تکمیل شروع به حمل لایروب‌های هاپرساکشن ۴۰۰۰ متر مکعبی تا پایان سال، از اهم اقدامات تجهیزاتی به شمار می‌آید.

وی درباره رویکردها و کارهای انجام شده توسعه‌ای در حوزه سواحل و بنادر از اتمام و تصویب مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی ۱۱ بندر اصلی خبر داد و ادامه داد: اتمام طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر، شروع مطالعات سیستان و بلوچستان، تکمیل پروژه پایش و شبیه‌سازی سواحل خوزستان و همچنین انجام هیدروگرافی ۵۰ بندر اصلی و فرعی و منطقه از دیگر کارهای است که در بخش سواحل و بنادر انجام شده است.

اله یار در خصوص اقدامات انجام شده در بخش گردشگری دریایی از بازسازی ترمینال مسافری آبادان، بهسازی بازوی غربی موج‌شکن بندر انزلی و اجرای ۵۰ درصدی طرح توسعه بندر مسافری چمخاله خبر داد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر درباره طرح توسعه سواحل مکران، به تکمیل فاز اول طرح توسعه شهید بهشتی چابهار، شروع عملیات اجرایی احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات و شروع عملیات احداث کریدور لجستیکی بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد.

کد خبر: ۷۵٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha