۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
حمایت مهم ۱ میلیون و ۲۱۰ هزار واحد شاخص کل بورس را پیش رو داریم
کارشناس بازار سرمایه با نگاه تکنیکال بازار را بررسی کرد؛

حمایت مهم ۱ میلیون و ۲۱۰ هزار واحد شاخص کل بورس را پیش رو داریم

وطن خواه می گوید: تجربه ثابت کرده است هر تصمیمی که با ذات و ماهیت بازار سنخیت نداشته باشد محکوم به شکست است. اما اگر بخواهیم از لحاظ تکنیکال بازار را بررسی کنیم می بینیم که هم اکنون حمایت مهم یک میلیون و دویست و ده هزار تا یک میلیون و دویست و پنج هزار را پیش رو داریم.

حمیدرضا پیرهادی؛ گروه بورس: محمدوطن خواه، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار «بازار» ضمن تحلیل وضعیت تکنیکالی بازار گفت: همانطور که شاهد بودیم در هفته گذشته با تصمیماتی که در خصوص دامنه نامتقارن توسط سازمان بورس گرفته شد دو سه روزی هیجان مثبت در بازار بود که موفق به شکست کانال نزولی خودش شد. اما همانطور که پیش بینی می شد این تصمیمات قطعا در رویه کوتاه مدت اثر معکوس در بازار دارد.

وی یادآور شد: همانطور که در هفته گذشته و این هفته شاهد هستیم بازار دچار فشار فروش بسیاری است و اصلا نقدینگی جابه جا نمی شود.

هم اکنون حمایت مهم ۱ میلیون و ۲۱۰ هزار تا ۱ میلیون و ۲۰۵ هزار واحد را در پیش رو داریم
وطن خواه عنوان کرد که تجربه ثابت کرده است هر تصمیمی که با ذات و ماهیت بازار سنخیت نداشته باشد محکوم به شکست است. از این ها هم که بگذریم و از لحاظ تکنیکال بازار را بررسی کنیم می بینیم که هم اکنون حمایت مهم یک میلیون و دویست و ده هزار تا یک میلیون و دویست و پنج هزار را پیش رو داریم.

این صاحب نظر بازار سهام تاکید کرد که البته تا یک میلیون دو دویست هزار هم می توان حد حمایت را در نظر گرفت که پولبک به سمت کانال شکسته شده کانال نزولی است. در صورتی که بازار در این نقطه با برگشت خوبی (منظور برگشت کوتاه مدت نیست) مواجه نشود، به شرط اینکه چند روزی بازار مثبت شود و بتواند دوباره از سطح مقاومت قبلی خودش که عدد یک میلیون و دویست و شصت و پنج تا شصت و هشت هزار است با قدرت عبور کند.

او ادامه داد: همچنان به اهداف قبلی که گفته بودیم پایبند هستیم و مقاومت های پیش رو بعد از شکستن سقف ذکر شده، یک میلیون و سیصد هشتاد هزار و یک میلیون و چهارصد هزار است و پس از آن بازار یک میلیون و شصت و پنجاه تا یک میلیون و هفتصد و پنجاه را در پیش رو دارد.

اگر بازار موفق به پولبک نشود اولین سطح حمایتی بین ۱ میلیون و ۱۵۰ تا ۱ میلیون و ۵۰ هزارواحد است
وطن خواه گفت: ولی در صورتی که موفق به پولبک و برگشت نباشد اولین سطح حمایتی ما یک میلیون و صد و پنجاه هزار و پس از آن یک میلیون و صد هزار است و در نهایت یک میلیون و پنجاه هزار است که در این عدد در بسیاری از اندیکاتورها به مرحله اشباع فروش می رسیم و قطعا با حمایت خیلی خوبی مواجه می شویم.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اما در بدبینانه ترین حالت، شاخص کل عدد نهصد و پنجاه هزار واحد است که دیگر کف کفه RSI است و به احتمال زیاد بعید می دانم که به آن نقطه برسیم.

وطن خواه درانتها یادآور می شود که با این حال در بازار بورس مخصوصا بازار بورس ایران که هر روز دست خوش تصمیمات خلق الساعه مدیران هستیم، هیچ چیزی بعید نیست و بایستی همواره در تحلیل هایمان چاشنی ریسک های تصمیمات را در نظر بگیریم.

کد خبر: ۷۵٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha