۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید حمایتی کشمش تاکستان پرداخت می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید حمایتی کشمش تاکستان پرداخت می‌شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با هدف حمایت از باغداران ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای خرید حمایتی کشمش تاکستان پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه روز دوشنبه در نشست بررسی رفع مشکلات خرید حمایتی کشمش تاکستان افزود: امسال با توجه به ‏پیش‌بینی افزایش تولید کشمش در استان قزوین از ابتدا به فکر خرید توافقی و حمایت از ‏کشاورزان بودیم و اقدامات و جلسات ما از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: زمانی که به ‏دنبال اجرای خرید توافقی بودیم، نامه‌ای از مجلس شورای اسلامی به وزارت جهاد کشاورزی ‏ارسال شد که در قانون خرید محصولات کشاورزی که برای آن‌ها خرید تضمینی پیش‌بینی شده ‏است، خرید توافقی خلاف قانون است و فقط باید خرید تضمینی با قیمت مصوب صورت گیرد و ‏این در حالی است که قیمت خرید تضمینی کشمش به هیچ عنوان برای کشاورزان صرفه ‏اقتصادی ندارد.‏

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در نهایت مقرر شد که وزارت جهاد کشاورزی از ‏طریق منابع بانکی، تسهیلات کم بهره‌ای را به صادرکنندگان و کارخانه‌های فرآوری کشمش به ‏منظور خرید حمایتی اختصاص دهد.

 در ادامه این نشست موسی رمرودی مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین به تشریح شرایط ‏و ضوابط اعطای این تسهیلات پرداخت و برخی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان و همچنین ‏ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به نمایندگی از سایرین به بیان ‏مشکلات و مسائل اجرای این طرح و ارائه پیشنهادهای خود پرداختند. ‏

کد خبر: ۷۵٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha