۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
برای اصلاح محیط کسب و ‌کار باید از جوانان حمایت کرد
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

برای اصلاح محیط کسب و ‌کار باید از جوانان حمایت کرد

ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: برای اصلاح محیط کسب و کار باید پشت جوان‌ها ایستاد و از آنان حمایت کرد، ما نیز وظیفه خودمان می‌دانیم که حمایت کنیم.

به گزارش بازار، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از سبد اول محصولات خانه نوآوری تبیان افزود: یکی از مشکلات ما در کشور این است که نوآوری را سرکوب می‌کنیم. با قوانین زیاد و مدل‌های رفتار دولتی، هر نوآوری را از بین می‌بریم. برای اصلاح محیط کسب و کار باید پشت جوان‌ها ایستاد و از آنان حمایت کرد. ما نیز وظیفه خودمان می‌دانیم که حمایت کنیم. وی گفت: ما هزینه‌های بسیار زیادی در حوزه آموزش می‌کنیم، کمتر کشوری است که این همه هزینه در آموزش بکند، ولی چرا مردم تاثیر این آموزش را در زندگی شان نمی‌بینند؟ حتی در حوزه‌های مرتبط با علوم انسانی که باید عمیق‌تر نگاه کنیم الان مثلا در حوزه مقاله پانزدهمین کشور دنیا هستیم، ولی وقتی مقالات را در حوزه علوم انسانی، هنر و روانشناسی می‌بینیم رتبه‌ها پایین‌تر می‌آید.

ستاری افزود: ما می‌توانیم کلی کتاب بنویسیم در حوزه خانواده، ولی کاربردی نیستند یا به آن‌ها توجه نمی‌شوند، بعد می‌بینیم بچه مان در فلان سایت یا نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) نامناسب حضور دارد.

معاون علمی فناوری رییس جمهور گفت: اثر علوم انسانی باید در زندگی‌ها دیده شود، راهش هم توسعه چنین پلتفرم‌هایی است که امروز رونمایی شد. باید بدانیم ما یک پلتفرم هستیم، ما زیرساختیم، ما شرکت‌ها را توسعه می‌دهیم و این خیلی مهم است که ما چگونه علوم انسانی را مرتبط کنیم با مثلا علوم پزشکی.

ستاری افزود: همه این‌ها با هم است که باید اتفاق بیفتد مثلا ما امروز نهمین زبان اینترنت هستیم در دنیا درحالیکه از لحاظ جمعیت خیلی قدرتی نداریم. این قدرت کشور است که سایت‌های پربازدید زبان فارسی داشته باشید و هر چقدر این پلتفرم‌ها را گسترش دهیم قدرت را گسترش داده ایم و هر چقدر این‌ها را به عنوان بازی (گیم) و پویانمایی (انیمیشن) و ... گسترش دهیم موفق‌تر هستیم و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین نهادهای این کار است.

وی افزود: این سازمان می‌تواند جوانان مستعد را جذب کند و کارهای آن‌ها را گسترش دهد، بی نهایت کار وجود دارد و همچنین نیروی کار، که وظیفه سازمان تبلیغات مرتبط کردن این‌ها به هم است.
ظهر امروز با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از سبد اول محصولات خانه نوآوری تبیان رونمایی شد. سبد اول محصولات خانه نوآوری تبیان شامل استارتاپ‌هایی که محصولات آن‌ها شامل دسترسی خانواده‌ها به محتواهای هوشمند پیرامون مسائل خانواده و چالش‌های امروز است.

کد خبر: ۷۵٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha