۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷
اعتماد را به بورس باز خواهیم گرداند
عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با بازار؛

اعتماد را به بورس باز خواهیم گرداند

احمدی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس عنوان کرد که بررسی شکایت‌های بازار سرمایه و اعمال قانون متخلفان به معنای رقم زدن امنیت شغلی و حفظ سرمایه و منافع مردم است. نهایت تلاش را خواهیم کرد تا اعتماد به بازار سرمایه بازگردد و سرمایه‌گذاری درست شکل گیرد.

بازار، گروه بورس: مورخ ۲ اسفند ۹۹، طرح تحقیق و تفحص از بورس تصویب شد. طرحی که سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توییتی از آن خبرداد و عنوان کرد که مطابق وعده طرح ‌ تحقیق و تفحص ۵۰ نماینده از بورس، در هفت محور و در کمیسیون اقتصادی تصویب شد.

موسوی لارگانی همچنین افرود که رشد حبابی شاخص، علت تشویق ‌روحانی به حضور مردم در بورس بدون آموزش، گرانفروشی سهام، فروش سهام کاغذی، سرنوشت پول ها و رانت حاصله از محورهای مهم طرح است و ‌در این راستا تدوین طرح استقلال بورس از دولت را آغاز کرده‌ایم. همچنین جهت روشن شدن وقایع رخ داده در بورس، بررسی رانت ها و مفاسد رخ داده و حمایت از حقوق سهامداران طرح ‌ تحقیق و تفحص از بورس هم با امضای ۵۰ نماینده تدوین و در کمیسیون اقتصادی تصویب و بزودی در صحن علنی مطرح می شود. در بررسی رسیدگی به شکایت مردم و اعمال قانون متخلفان بورس، خبرنگار بازار به گفت‌وگو با محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پرداخت. ‌

درادامه محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح تخلفات برخی افراد در ریزش بازار سرمایه به خبرنگار «بازار» گفت: «در وهله نخست اهمیت دارد تا مردم دل به  اخبار فضای مجازی نسپارند و هرآنچه را که می‌شنوند، باور نکنند. به ویژه اینکه اخبار مطرح شده در خصوص سرمایه زندگی‌شان باشد.»

وی افزود: «رأفت و مهربانی که با سرشت ایرانیان عزیز عجین شده، گاه آنان را به سمت و سوی باور اخبار جعلی می‌برد. برخی دیگر نیز اگرچه به اخبار جعلی دل نمی‌سپارند اما بدون اطلاع و دانش کافی وارد حیطه‌ای نادرست می‌شوند که در نهایت امر تنها ضرر را برای‌شان رقم خواهد زد. ‌»

احمدی تصریح کرد: «فضای بازار سرمایه برای عده‌ای از مردم درست به شکل اعتماد زودهنگام و عدم اطلاعات کافی بود. به کرات شنیده‌ایم که باد آورده را باد می‌برد. بنابراین اهمیت داشت تا در گام نخست مردم باور نکنند به یک‌باره، ثروتشان دو چندان می‌گردد. اگرچه منکر فضای بازار سرمایه نیستیم اما در هیچ کجا به یک‌باره ره صد ساله طی نمی‌شود و ثروت اندوزی رخ نمی‌دهد.»

درصددیم تا اعتماد به بازاربورس برگردد
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: «دراین راستا اهمیت دارد تا فضای رسانه نیز بکوشد و از نشر اخبار هوس انگیزی که در بطن هیچ ندارند، جلوگیری کند. جوان مملکت نباید متصور شود یک‌شبه به میزان فرد میان‌سال سودآوری خواهد کرد. ‌ بنابراین بیان واقعیات و پیش‌روی مطابق عقلانیت، بیش‌ از هرچیز اهمیت دارد.»

وی گفت: «بسیاری از سوداگران و سودجویان در جریان منفی بازار سرمایه نقش داشتند و هم ‌اینک نیز در تلاشند تا منافع خود را حفظ کنند. مردم باید بدانند که هیچ سوداگری به فکرشان نیست و تنها درصدد تحقق اهداف شخصی‌ خود است.»

او یادآور شد: «سرمایه‌گذاران متخلف بازار سرمایه باید بدانند که مسیر رسیدن به اهداف شخصی به اعمال قانون ختم خواهد شد. همانطور که رییس قوه قضاییه کشور طی نشست‌های مختلف بررسی شکایت و مختلفان بازار سرمایه را مطرح کرد، نمایندگان خانه ملت نیز می‌گویند که کلیه متخلفان اعمال قانون خواهد شد. بی‌شک دستگاه قضاء از حقوق مردم صیانت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد سرمایه مردم با نشر اخبار جعلی و اطلاعات نادرست نابود گردد.»

احمدی متذکر شد: «از نگرانی مردم نسبت به از دست رفتن سرمایه‌شان آگاه هستیم و مجدد عنوان خواهیم کرد؛ چنانچه مردم دست‌شان به جایی بند نبود می‌توانند شکایات خود را به کمیسیون اصل نود مجلس برسانند. به طورحتم کلیه شکایت‌ها بنا به اولویت خوانده و رسیدگی خواهد شد.»

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درپایان این گفت‌وگو بیان کرد: «بررسی شکایت‌های بازار سرمایه و اعمال قانون متخلفان به معنای رقم زدن امنیت شغلی و حفظ سرمایه و منافع مردم است. نهایت تلاش را خواهیم کرد تا اعتماد به بازار سرمایه بازگردد و سرمایه‌گذاری درست شکل گیرد.»

کد خبر: ۷۵٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha