۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
نانوایان گلستان درگیر تأمین ماسک/ رایزنی‌ با دولتی‌ها اثر نداشت
رئیس اتحادیه خبازان گرگان:

نانوایان گلستان درگیر تأمین ماسک/ رایزنی‌ با دولتی‌ها اثر نداشت

گرگان- رئیس اتحادیه خبازان گرگان گفت: پس از شیوع کرونا نانوایان گلستانی به استفاده از ماسک و ژل ضدعفونی کننده ملزم شده‌اند اما درگیر معضل نبود لوازم بهداشتی در بازار هستیم و رایزنی‌ها برای حل این مشکل اثری نداشته است.

حمید مقیمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پس از شیوع کرونا استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای نانوایان الزامی شده است اما این قشر درگیر تأمین لوازم بهداشتی شده اند.

وی با اشاره به اینکه ماسک و ژن ضدعفونی کننده در استان تقریبا نایاب شده است، افزود: باید تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل‌های ارسالی در استان هم فراهم شود.

وی به بخشی از دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا و رعایت مسائل بهداشتی به نانوایی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: به نانوایی‌های گرگان اعلام شده نان دور از دسترس مشتریان بوده و فردی مجزا برای تحویل نان و دریافت پول تعیین شود و یا دستگاه کارتخوان در معرض استفاده مردم قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل‌ها هم باید اندیشیده شود، اضافه کرد: نانوایان با معضل تامین مواد ضدعفونی کننده و ماسک مواجه اند برای تامین این لوازم بهداشتی با استانداری و مرکز بهداشت رایزنی هایی شده اما تاکنون هیچ جوابی در این خصوص به ما داده نشده است.

مقیمی با بیان اینکه گلستان دو هزار و ۴۰۰ نانوایی فعال دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۲۵ واحد نانوایی در مرکز استان فعالیت می کنند و با توجه به اینکه سلامت نان بسیار مهم است و  نانوایی ها یکی از اماکن پرتردد هستند انتظار می رود مسئولان توجه ویژه ای به این بخش و حل مشکلات آن ها داشته باشند.

کد خبر: ۷٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha