۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
میز خدمت برای کاهش مراجعه مردم باید به صورت الکترونیکی باشد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور:

میز خدمت برای کاهش مراجعه مردم باید به صورت الکترونیکی باشد

ناصریان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور بر لزوم اصلاح فرآیندها برای تحقق میز خدمت الکترونیکی تاکید کرد و گفت: میز خدمت برای کاهش مراجعه مردم باید به صورت الکترونیکی باشد.

به گزارش بازار، جواد ناصریان در پنجمین جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به لزوم تمرکز زدایی افزود: یکی از نگرانی مهم مردم و مسئولان میانی تمرکز گرایی است و در این راستا تفویض اختیار از دستگاه‌های ملی به دستگاه‌های استانی را مدنظر داریم و انتظار داریم مدیران ستادی اختیار تصمیم گیری را به مدیران استانی واگذار کنند تا سرعت خدمت رسانی و رضایت ارباب رجوع را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: طبق گزارش ارائه شده قبل از کرونا روزانه ۴ تا ۵ میلیون نفر مراجعه به دستگاه‌های اجرایی کشور داشتیم که موضوع رضایتمندی آن‌ها مهم است و نیاز بود تا این موضوع مدیریت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور افزود: از سال ۹۲ حسب دستور رئیس جمهور و برنامه وزیر کشور پیگیری شد تا بخشی از اختیارات به واحدهای استانی واگذار شود، رویکرد این بود تا اختیارات به استانداران به عنوان نمایندگان دولت واگذار شود، اما طبق اصل ۱۳۷ قانون که وزار باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد این امر مقدور نشد.

وی گفت: از سال ۹۳ کارگروهی تشکیل و جلسات مختلفی برگزار شد تا در مورد اختیاراتی که مورد نیاز است تصمیم گیری شود و بعد به دستگاه‌های اجرایی استان ارایه دهیم منتها یکی از مشکلات بی رغبتی مدیران ستادی بود، مشکل دیگر نبود ساختار مناسب در دستگاه‌های استان و گاهی کمبود نیروی متخصص بود.

ناصریان درباره موضوع مصوبات این موارد افزود: طبق مصوبه هر دستگاه اجرایی می‌تواند مواردی را که مغایر با قوانین بالادستی نیست واگذار کند که ۵ هزار وظیفه بررسی و در نهایت به ۱۲۷۰ عنوان رسید و دو مصوبه دیگر گرفتیم و در حال حاضر ۵۷۶ عنوان دقیق بر اساس مصوبات دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی شناسایی و به واحدهای استانی تفویض شده است.

کد خبر: ۷۵٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha