۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
ماهواره‌های بیدو به کمک دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی می‌آیند

ماهواره‌های بیدو به کمک دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی می‌آیند

گروهی از ساکنان ووهان در استان هوبئی چین از دوچرخه‌های اشتراکی الکتریکی و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند و از مشکلات پارکینگ و ترافیک خلاص شده‌اند؛ ولی هنوز درباره مقررات مربوطه و ایمنی دوچرخه‌ها نگرانی‌هایی دارند.

به گزارش بازار، حالا با هدف برطرف کردن این نگرانی‌ها، آزمایش حدود هزار دوچرخه اشتراکی الکتریکی متصل به سامانه ناوبری ماهواره‌ای بیدو یا BDS (BeiDou Navigation Satellite System) در منطقه توسعه شهر آینده (Future City) ووهان آغاز شده است. انتظار می‌رود امسال آزمایشات در سطح گسترده‌تری انجام شود.

دوچرخه‌های اشتراکی الکتریکی مجهز به BDS می‌توانند حصارهای الکترونیکی مجازی را در اطراف مناطق خاص تشخیص دهند تا کاربران فقط در مناطق مجاز دوچرخه‌ها را سوار شوند یا پارک کنند. اگر کاربران از منطقه مجاز خارج شوند، هزینه‌های اضافه‌ای از آنها گرفته و شارژ باتری دوچرخه‌شان هم متوقف می‌شود.

به گفته یو فنگ، مدیر این برنامه، دوچرخه‌سوارها تاکنون بازخوردهای مثبتی ارائه داده‌اند. در منطقه‌ای که آزمایش در آن برگزار می‌شود دوچرخه‌های اشتراکی در بیش از ۹۰ درصد موارد به شکل صحیح پارک شده‌اند.

سایر دستورالعمل‌های استفاده از این دوچرخه‌ها مشابه دوچرخه‌های اشتراکی معمولی است که از جمله آنها می‌توان به احراز هویت با نام واقعی در نرم‌افزار تلفن همراه و همچنین پرداخت سپرده تضمین شده یا اتصال به ژیما کردیت (Zhima Credit) علی‌بابا و اسکن برای باز کردن قفل دوچرخه اشاره کرد.

کد خبر: ۷۵٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha