۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
پیشرفت ۳۰ درصدی احداث باغات مدرن در استان کرمانشاه
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

پیشرفت ۳۰ درصدی احداث باغات مدرن در استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از پیشرفت ۳۰ درصدی احداث باغات مدرن در استان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری احداث یک هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مدرن در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه، منصور احمدی اظهار کرد: در سال زراعی جاری احداث هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مدرن در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته که ساخت این باغات هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: از این میزان ۷۰۰ هکتار در اراضی نوآباد و تغییر الگوی کشت و ۶۰۰ هکتار نیز در اراضی شیب دار احداث می‌شود.

احمدی، اعتبار اختصاص یافته برای احداث این میزان باغ را ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اعلام کرد و افزود: این اعتبارات جهت آماده سازی زیرساخت باغات و همچنین پرداخت یارانه نهال هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست توسعه باغات در استان کرمانشاه در جهت ایجاد باغات مدرن و توسعه ارقام صادراتی است، اظهار داشت: به کشاورزان توصیه می‌شود برای احداث باغ‌های جدید حتما نهال‌های مورد نیازشان را از نهالستان‌های مجاز استان تهیه کنند.

احمدی، همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم و آبی را از دیگر برنامه‌های مدیریت باغبانی دانست و گفت: در سال زراعی جاری کشت ۹۵۰ هکتار انواع گیاهان دارویی در سطح استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۷۴٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha