۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
افزایش ۳۵ کارخانه کاشی و سرامیک به قطب کاشی کشور
در مراسم افتتاح واحد تولیدی گرانول میبد مطرح شد؛

افزایش ۳۵ کارخانه کاشی و سرامیک به قطب کاشی کشور

یزد- در مراسم افتتاح واحد تولیدی گرانول شهرستان میبد مطرح شد که ۳۵ کارخانه کاشی و سرامیک در آینده نزدیک در قطب کاشی کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، علیرضا رزم‌حسینی صبح شنبه دوم اسفند ۹۹، در مراسم افتتاح واحد تولید گرانول در شهرستان میبد، گفت: میزان مجوزهای صنعتی در کشور در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که این نشان از امید مردم به سرمایه‌گذاری و پیشرفت دارد و نشانه ثبات در کشور است.

وزیر صمت ادامه داد: امروز ایران صادرکننده فولاد و انواع فلزات و نیز پتروشیمی است و ۷۵ درصد صادرات کشور به ۱۵ کشور همسایه انجام می‌شود که این افتخارات ناشی از اراده عمومی برای رشد اقتصادی است.

به گفته وی، کشور در شرایط جنگ سه ساله اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفت که اگر این دو مورد در هر کشور دیگری رخ می‌داد به قطع آن کشور با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شد اما ایران با کمترین هزینه از تحریم‌ها عبور کرد

رزم‌حسینی بیان کرد: فشارهای وارده بر اقتصاد خانواده و بازارهای داخلی غیرقابل انکار نیست، اما آنچه جای خرسندی است، این است که ایران بر خلاف گمان دشمنان بر اساس این فشارها نه تنها فلج نشد بلکه در ۲۹ رشته صنعتی تولید و صادرات داشت.

چشم‌انداز ایران تبدیل به بزرگترین کشور صنعتی در منطقه
وزیر صمت تصریح کرد: در صورت عدم تحمیل تحریم‌ها و نبود جنگ تحمیلی و دشمنان همیشگی، اکنون ایران یک کشور بزرگ صنعتی در منطقه بود. البته اکنون نیز این چشم‌انداز دور از انتظار نیست و تلاش مسئولان کشور تحقق این مهم است.

وی به رتبه دوم معدنی یزد به عنوان یک قابلیت کم‌نظیری یاد کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرآوری معادن یزد تمرکز خواهد کرد.

میبد، آماده سرمایه‌گذاری کلان در حوزه صنعت
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان میبد مهد علم استان یزد است، این شهرستان را آماده سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌ها به‎ ویژه صنعت عنوان کرد و گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب حتی یک واحد صنعتی در این شهرستان وجود نداشت.

سید جلیل میرمحمدی با اشاره به اینکه اکنون شهرستان میبد قطب تولید کاشی و سرامیک کشور است، ابراز امیدواری کرد که مشکلات صنعت فولاد و داروسازی در این شهرستان نیز رفع گردد.

وجود ۸۶ کارخانه فعال کاشی و سرامیک
محمدرضا علمداریزدی با بیان اینکه یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی کشور است، گفت: استان یزد سه هزار واحد صنعتی دارای پروانه در پنج گروه صنعتی دارد که یکصد هزار اشتغال صنعتی با تولید ۸۰۰ قلم کالا نیز در این استان در حال فعالیت است.

رئیس سازمان صمت استان یزد بیان کرد: یزد ۸۶ کارخانه فعال در زمینه تولید کاشی و سرامیک دارد و با این آمار، ۶۰ درصد تولیدات کاشی و سرامیک کشور را انجام می‌دهد.

به گفته وی، صنعت کاشی و سرامیک، ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است و در حال حاضر، ۳۵ کارخانه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این زمینه در حال راه‌اندازی است.

گفتنی است، افتتاح واحد تولیدی یکتا گرانول شهرستان میبد یکی از چهار طرح بزرگ افتتاح‌شده توسط وزیر صنعت در سفر دو روزه به استان یزد است.

کد خبر: ۷۴٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha