۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
اعتماد مردم، تعیین کننده رونق بازار سرمایه است
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اعتماد مردم، تعیین کننده رونق بازار سرمایه است

رحمانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با قوانین جدید بازار سرمایه، این بازار اصلاحات لازم را در فرصت بیشتر و با صبر بیشتر انجام می‌دهد.

به گزارش بازار، علی رحمانی، مدیرعامل سابق شرکت بورس، افزود: تغییر دامنه نوسان در بازار سرمایه در کوتاه مدت می‌تواند به این بازار کمک کرده و سبب شود این بازار زودتر به تعادل برسد.

وی گفت: در صورتی که این تغییر دامنه نوسان در زمان رشد بازار اتفاق می‌افتاد این بازار با ریزش سنگین همراه نبود.

رحمانی افزود: در صورتی که دولت در زمان رشد این بازار آن را مدیریت می‌کرد و عرضه‌های دولتی در بازار را انجام می‌داد، این بازار با نوسات اخیر روبه رو نبود.

وی گفت: افزایش سرمایه شرکت‌ها و ورود نقدینگی به آن‌ها نیز یکی از راهکارهای مثبت در آن مقطع بود که به استحکام مالی شرکت‌ها کمک می‌کرد.

رحمانی افزود: تصمیمات جدید بازار سرمایه می‌تواند به ساختارهایی که نیاز به اصلاح دارد و همچنین به بازیابی بازار کمک کند.

وی با بیان این که اعتماد مردم به بازار، تعیین کننده رونق این بازار است گفت: در صورتی که دولت از این بازار حمایت کرده و نقدینگی به این بازار تزریق شود می‌توانیم به بازیابی این بازار امیدوار باشیم.

رحمانی با اشاره به این که تزریق نقدینگی به این بازار از هر منبعی مفید است، افزود: تزریق نقدینگی از طریق صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه مفید بوده و می‌تواند بخشی از این مشکلات بازار را ساماندهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انحراف از قیمت‌ها در بازار سرمایه طی ماه‌های اخیر زیاد بوده و برخی از این قیمت‌ها حباب‌گونه رشد کرده و این حباب طی چند ماه اخیر در حال ترکیدن بوده که این امر در صورتی متوقف می‌شود که در شرایط اقتصادی کشور اتفاقات مثبتی بیفتد و تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد.

وی در خصوص بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه گفت: ما نباید مردم را به صورت مستقیم درگیر این بازار کنیم، بلکه باید از طریق شرکت‌های مشاوره، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردان این اقدامات صورت بگیرد، در این صورت مشکلات موجود هیچ‌گاه به وجود نمی‌آید.

رحمانی افزود: مردم نباید تحت تاثیر هیجانات به صورت مستقیم به بازار سرمایه وارد شوند،، زیرا هجوم مردم به هر بازاری سبب ایجاد مشکل شده و در صورتی که نقدینگی وارد شده از طریق مردم درست هدایت نشود بسیار مخرب است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت سهام خود را به صورت مناسب و با ارزش واقعی سهم عرضه کند می‌تواند کسری بودجه خود در سال آینده را نیز جبران کند.

کد خبر: ۷۴٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha