۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
اصلاح قوانین گمرکی، مالی و لجستیک ایران ضرورتی عاجل است
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت:

اصلاح قوانین گمرکی، مالی و لجستیک ایران ضرورتی عاجل است

قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: در شرایط کنونی به لحاظ قوانین و ضوابط گمرکی، مبادلات مالی بین المللی، انبارداری، حمل و نقل، پخش و توزیع کالا از بسیاری از کشورهای دنیا عقبیم و باید مقررات مربوطه را بسرعت اصلاح نماییم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، در مراسم افتتاحیه نشست راهبردی مبادلات اقتصادی در مسیر جاده ابریشم با تمرکز بر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که روز پنجشنبه در محل مرکز همایش بین المللی رایزن برگزار شد، بر استفاده از علم روز در مبادلات اقتصادی خصوصا در شرایط کنونی کرونا برای توسعه تجارت کشور تا کید کرد.

وی درباره اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیاده سازی نظام دیجیتالی در توسعه تجارت گفت: امروز بازاریابی دیجیتال، گمرک دیجیتال، بارانداز دیجیتال، انبار دیجیتال، توزیع و پخش دیجیتال و ... توانسته است با تجمیع درخواست‌ها و مبادلات اقتصادی مشابه هزینه های تجارت را کاهش داده و منفعت بیشتری را عاید کشورهای با دانش نماید.

وی گفت : خوشبختانه وزارت صمت در این حوزه گامهای خوبی برداشته و توانسته‌ ایم از سامانه های متعددی در این خصوص بهره‌برداری کنیم.

قبادیان گفت: آنچه برای کشور ما و تجار ما ضروری است، شناخت دقیق از بازار هدف در کشورهای دوست و تمرکز بر چگونگی تامین نیازهای آنها با برخورداری از دانش روز برای توسعه تجارت است.

وی ادامه داد: کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای خصوصا چین و روسیه در دوران تحریم همکاری و مبادلات اقتصادی مناسبی با ایران داشته اند.

معاون وزیر صنعت معدن با بیان اینکه به لحاظ تاریخی مسیر جاده ابریشم برای ما حائز اهمیت است و ایران در این مسیر جایگاهی ژئوپولیتیک دارد، به همکاری ایران با چین اشاره کرد وافزود: سند همکاری ۲۵ ساله با چین و همچنین همکاری با سایر کشورهای این سازمان می‌تواند در دوران تحریم جهشی مناسب در مبادلات اقتصادی ایجاد نموده و توسعه تجارت کشور را همراه داشته باشد.

وی افزود: امیدوارم این رویداد که با مدیریت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، همکاری دانشگاه صنایع و معادن با موسسه مطالعات خلیج فارس و نظارت محتوایی سازمان توسعه تجارت برگزار شده است بتواند در پنل های تخصصی به رفع مشکلات مبادلات اقتصادی با کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای و سایر کشورهای موجود در مسیر جاده ابریشم بینجامد و در نشست‌های تخصصی راه حل های متنوعی برای توسعه روابط اقتصاد ارائه گردد.

کد خبر: ۷۴٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha