۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
۶۰ درصد نیاز پرده بازار ایران در تبریز تولید می‌شود
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

۶۰ درصد نیاز پرده بازار ایران در تبریز تولید می‌شود

تبریز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۰ درصد نیاز پرده بازار کشور در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی این استان تولید می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، سیدمرتضی نیرومند در حاشیه تور صنعتی معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی استان از واحد تولید کننده پرده در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی افزود: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ میلیون مترمربع پرده بزرگترین واحد تولیدی در کشور است.

وی اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا این واحد تولیدی ۴۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف منطقه از جمله عراق، ترکمنستان، ازبکستان و آذربایجان و کشورهای اروپایی صادر می‌کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۶ هکتار احداث شده که چهار هکتار آن مورد بهره برداری قرار گرفته و ۲ هکتار آن در حال توسعه است.

نیرومند اسکویی با بیان اینکه این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصد خارجی احداث و راه اندازی شده است، ادامه داد: در این واحد تولیدی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای حدود یک هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآوری کرد: با وجود این واحد تولیدی، رتبه استانی در صنعت نساجی به طور چشمگیری افزایش یافته است و آذربایجان شرقی جزو هشت استان برتر در این حوزه است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به واحد تولید پروفیل های آلومینیومی در این شهرک گفت: این واحد تولیدی در زمینی به وسعت ۵۳ هزار مترمربع احداث شده و با سرمایه گذاری حدود ۵ هزار میلیارد ریال برای بیش از ۳۸۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

نیرومند اسکویی افزود: این واحد تولیدی ۴۰ درصد از پروفیل‌های آلومینیومی اختصاصی درب و پنجره کشور را تولید و علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی تولیدات خود را به کشورهای عراق، افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان و سایر کشورهای منطقه صادر می کند.

کد خبر: ۷۴٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha