۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
آبیک-چرمشهر هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل پازل جاده ابریشم
بازار بررسی کرد؛

آبیک-چرمشهر هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل پازل جاده ابریشم

قزوین- آزادراه آبیک- چرمشهر در شرایطی با سرعت بالا در حال احداث است که می‌تواند به تکمیل پازل جاده ابریشم کمک کند، مسیری استراتژیک که ترانزیت کالا، روان سازی اضافه بار ترافیک تهران و البرز و کارکردهای گردشگری زیادی برای آن تعریف شده است.

بازار، گروه استان‌ها: از روزهای نخست آغاز پروژه آزاد راه آبیک –چرمشهر در سال ۹۲ تا کنون اما و اگرهای زیادی در خصوص تاثیرگذاری این پروژه در کاهش بارترافیکی در تهران و البرز مطرح شده است، اما آبیک –چرمشهر بیش از اینکه یک مسیر جایگزین برای رفع گره‌های ترافیکی پایتخت باشد می تواند یک قطعه از پازل در حال تکمیل جاده ابریشم به حساب آید.

این مسیر جاده‌ای است که به طول ۱۵۸ کیلومتر و در چهار قطعه تعریف شده است و  با تکمیل آن کانال ارتباطی  استراتژیکی برای ترانزیت کالا در مسیرهای صادراتی، حمل و نقل مسافر و در نهایت گردشگری ایجاد می شود.

وزیر راه و شهرسازی از پروژه آبیک-چرمشهر بازدید کرد
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه سفر یکروزه خود به استان قزوین از پروژه آزادراه قزوین-چرمشهر بازدید کرد، این پروژه که از استان های قزوین-البرز، تهران، مرکزی عبور و در نهایت به بزرگراه قم-گرمسار مرتبط می شود می تواند مسیر ارتباطی ارزشمندی را برای این ناحیه ایجاد کند. پروژه آزاد راهی غدیر امروز با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد با سرعت بالا در حال انجام است که به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه آزاد راه آبیک –چرمشهر در چهار قطعه اجرا می شود

آزادراه غدیر که با مشارکت ۷۰ درصدی قراگاه خاتم الانبیاء و ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است بیش از هفت هزار میلیارد تومان هزینه داشته و پیش بینی می شود با بهره برداری از این پروژه تکمیل فازهای گردشگری و حمل و نقلی بتواند تاثیر زیادی در اقتصاد داخلی، کاهش هزینه های حمل و نقل و مصرف سوخت در کشور داشته باشد.

آبیک-چرمشهر نخستین پروژه با راندمان ۱۲۰ درصدی در راهسازی است
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این پروژه از راندمان ۱۲۰ درصدی برای نخستین بار در پروژه های راهسازی در کشور خبر داد و گفت: میانگین راندمان در اجرای پروژه های راهسازی در کشور تا کنون زیر ۱۰ درصد بوده است که این پروژه با راندمان بالای ۱۲۰ درصد نشان از توان ملی و تکنولوژی های داخلی در اجرای پروژه های راهسازی دارد.

آزادراه غدیر که با مشارکت ۷۰ درصدی قراگاه خاتم الانبیاء و ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است

محمد اسلامی بیان کرد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم راهسازی در ابعاد ملی توانست در مدت کمتر از ۵ سال از طرح اولیه تا اجرا و بهره برداری با بالاترین کیفیت  طی شود که برای پروژه ای در این ابعاد عملکرد بسیار ویژه ای محسوب می شود.

اجرای پروژه در بازه زمانی فشرده
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اجرای این پروژه در یک برنامه زمانی فشرده با اعتباری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان نشان از عزم جدی برای رفع مشکلات مردم دارد و خوشحالیم که با این راندمان و کیفیت بالا موفق به اجرای چنین طرح گسترده ای شویم که توان مدیریتی و هماهنگی بین بخشی دستگاه ها را نمایش میدهد.

اسلامی افزود: بهره برداری از این پروژه در کنار منافع کلان اقتصادی در حوزه ترانزیت کالا و گردشگری میتواند مشکلات عده زیادی از مردم در خصوص گره های کور ترافیکی در پایخت و البرز را نیز رفع کند.

وی عنوان کرد: آبیک –چرمشهر به عنوان یکی از مهم ترین بخش های جاده ابریشم می تواند بار ترافیکی عظیمی شمال غرب کشور را متحمل شود و در نهایت با پیوستن به مسیرهای مکمل و مرزهای دو کشور همسایه عواید اقتصادی مناسبی برای کشور ایجاد کند. این پروژه به زودی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

 آبیک-چرمشهر در میلاد امام علی(ع) به بهره برداری می رسد
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در ادمه این دیدار بیان کرد: آزاد راه غدیر« چرمشهر- آبیک» هفتم اسفندماه همزمان با میلاد امام علی(ع) در قزوین به بهره برداری می رسد.  مردم قزوین-البرز و تهران به دلیل ترافیک همیشگی این مسیر همواره نارضایتی های زیادی داشتند که با بهره برداری از این پروژه رضایت این مردم جلب می شود.

آبیک –چرمشهر به عنوان یکی از مهم ترین بخش های جاده ابریشم می تواند بار ترافیکی عظیمی شمال غرب کشور را متحمل شود

وی با بیان اینکه قطعا کیفیت مسافرت در مسیر تهران،قزوین و گذر به سمت چرمشهر در این راه افزایش خواهد یافت و ترانزیت کلا به سمت مرز های شرقی کشور با سهولت بیشتری انجام خواهد پذیرفت، گفت:  این پروژه نزدیک به پنج سال است که به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی مردم مطرح است و قطعا بهره برداری از آن خبر خوش دولت به مردم در آستانه سال نو خواهد بود.

جمالی پور خاطرنشان کرد: رانندگان این مسیر همواره در شکایت از ترافیک، شلوغی و عبور و مرور بیش از اندازه ماشین های ترانزیت کالا بودند که امید است با بهره برداری از این مسیر تمامی این مشکلات به صورت یکباره مرتفع شود.

وی افزود: اجرای این پروژه با اعتباری ۷ هزار میلیارد تومانی در بازه زمانی پنج ساله نشان از توانمندی داخلی دارد و قطعا میتواند امید بخش روزهای نو در حوزه راه و شهرسازی در کشور باشد.

آزاد راه آبیک-چرمشهر به مسیری ایمن برای رانندگان تبدیل می شود
رئیس پلیس راهور ناجا نیز در ادامه این بازدید از پروژه آزاد راه غدیر عنوان کرد: با اجرای همه نکات لازم برای ایمنی راه تلاش می کنیم تا آزاد راه آبیک-چرمشهر به مسیری ایمن و مطمئن برای رانندگان و مسافرین تبدیل شود. کار احداث این آزاد راه به اتمام رسده است و تجهیزات ایمنی به زودی در سرتاسر مسیر نصب می شود.

سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینهک روشنایی مسیر، دیدمناسب، شیب های ورودی و خروجی و نصب تجهیزات جدا کننده امروز به صورت ویژه در حال اجراست و به زودی تکمیل می شود، بیان کرد:  برای این مسیر سه ایستگاه پلیس راه طراحی شده که به زودی این ایستگاه ها نیز تجهیز و به بهره برداری می رسند.

تلاش می کنیم تا آزاد راه آبیک-چرمشهر به مسیری ایمن و مطمئن برای رانندگان و مسافرین تبدیل شود

وی ادامه داد: کاهش ترافیک سنگین مسیر قدیم قزوین-کرج میتواند نخستین تاثیر بهره برداری از این پروژه باشد و قطعا در کاهش تصادفات این مسیر نیز اثرگذار خواهد بود. رانندگان زین پس می توانند با اطمینان خاطر در این مسیر با رعایت نکات ایمنی تردد کنند و از ترافیک سنگین مسیر قدیم دور باشند.

شاه‌راهی که به زودی به بهره برداری می رسد
کمتر از یک هفته تا  وعده مسئولین برای افتتاح پروژه آبیک –چرمشهر شاهراه ارتباطی کشور باقی مانده است، مسیری که در کنار سهیل تردد و عبور مرور مسافرین دستاوردهای اقتصادی و گردشگری متعددی برای کشور و استانهای گذری از این مسیر خواهد باشد.

از این رو امروز پروژه آبیک-چرمشهر نیازمند حضور سرمایه گذاران و اجرای طرح های حاشیه ایست که میتواند مسیر را به اهداف پیش بینی شده ابتدای راه نزدیک کند.

کد خبر: ۷۴٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha