۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
فعالیت ۵۹مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در آذربایجان غربی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

فعالیت ۵۹مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در آذربایجان غربی

ارومیه- آقایی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت ۵۹ مرکز خدمات غیردولتی در بخش کشاورزی استان خبر داد.

امین آقایی در گفتگو با بازار هدف از راه اندازی مراکز خدمات غیردولتی در بخش کشاورزی را بالا بردن تخصص و افزایش بهره وری و حرکت به سمت کشاورزی نوین و از همه مهمتر فرصتی برای اشتغال مهندسین کشاورزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۱۵ مرکز خدمات غیردولتی بخش کشاورزی استان نیز در مرحله تکمیل پرونده و اخذ مجوز هستند، ادامه داد: تغییر فرایند کشاورزی سنتی به نوین و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با تشکیل مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان میسر می‌شود.

آقایی ارایه انواع خدمات تخصصی و عمومی مورد نیاز جامعه کشاورزی و روستایی، تهیه و عرضه دانش، اطلاعات و فن آوری‌های کشاورزی و اجرای قراردهای سهم بری دانش از تولید را از اهم حوزه فعالیت این مراکز عنوان کرد .

وی از ساماندهی مراکز خدمات غیردولتی بخش کشاورزی استان خبر داد و اضافه کرد: این مراکز با دارا بودن نیروی فنی و متخصص در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مکانیزاسیون، شیلات، دامپروری، آزمایشگاه، عرضه نهاده‌های کشاورزی و صدور مجوزها در واحد تولیدی  قادر به ارائه خدمات فنی مهندسی هستند که با ساماندهی آنها زمینه فعالیت بهتر مراکز فراهم می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین، تسهیل گری سیاست‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی و توسعه روستایی دولت، عمومیت بخشی کاربرد فن آوری‌های جدید کشاورزی، فراهم آوری دسترسی راحت کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره ایی و در نهایت اشاعه دانش و فن اوری در محیط کشاورزی را از ضروریات تشکیل این مراکز در دهستان‌ها برشمرد.

آقایی گفت: موسسات و ارگان‌های دولتی و غیردولتی فقط مجاز به کارسپاری به اعضای حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که موفق به اخذ پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی شده‌اند و رعایت نکردن این امر مخالف قوانین و مقررات نظام مهندسی است.

کد خبر: ۷۴٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha