۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
افت ۴۰ درصدی فروش تلفن های هوشمنددر سه ماه اول ۲۰۲۰/ چینی ها 33 میلیون گوشی همراه کمتر خریدند
تداوم نفوذ کرونا در بازار اسمارت فون ها ؛

افت ۴۰ درصدی فروش تلفن های هوشمنددر سه ماه اول ۲۰۲۰/ چینی ها 33 میلیون گوشی همراه کمتر خریدند

براساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی بین المللی داده( IDC)، محموله های تلفن های هوشمند در چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به احتمال زیاد ۴۰ درصد سقوط خواهند کرد.

بازار- تهمینه غمخوار؛ هنگامی که شیوع بیماری کوید-19 در اواخر ماه گذشته شتاب بیشتری گرفت، تجارت در چین متوقف شد. به همین منظور شرکت ها و کارخانجات همواره در تلاشند تا به حالت عادی برگردند، زیرا صدها میلیون نفر در چین تحت محدودیت های مسافرتی و کاری  قرار گرفته اند.

بازار تلفن های هوشمند در چین نیز از این امر مستثنی نیست و قرار است که انگار در یک رکود گسترده غوطه ور شود.  

بر اساس پیش بینی های تحلیلگران IDC، مصرف کنندگان چینی در سه ماه اول سال جاری ۳۳ میلیون کمتر تلفن خریداری خواهند کرد.

این داده ها همچنین نشان داد که پس از به روز رسانی های اطلاعاتی  IDC، پیش بینی آنها فقط انتظار کاهش ۵ درصدی فروش در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بوده است.

تحلیلگران بر این باورند که حتی با بهبود احتمالی در ماه جاری (ماه مارس) ، رسیدن به سطح سال گذشته در سه ماهه اول دشوار خواهد بود.

با توجه به این مسئله که این شیوع گسترده به حمل و نقل و شیپنگ گوشی های هوشمند در جهان ضرباتی وارد خواهد کرد، IDC قبلا پیش بینی کرده بود که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن این مسئله با ۱۰.۶درصد کاهش روبرو خواهد شد.

یکی از تحلیلگران این شرکت تحقیقاتی نیز در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار کرده که کمبود مواد و مولفه ها، خاموش شدن کارخانه ها ، قوانین قرنطینه ای ، لجستیک و محدودیت های مسافرتی مانعی را برای فروشندگان تلفن های هوشمند ایجاد می کند و تولید دستگاه های جدید را از بین می برد.

 از نظر اقتصاددانان با توجه به این مجموعه عوامل ، بازار موبایل باید تا  اواخر سال میلادی ثبات یابد زیرا فروش تلفن های هوشمند 5G به شرط گسترده تر شدن این ویروس فروکش می کنند.

در همین راستا شرکت اپل در این ماه به سرمایه گذاران هشدار داد که شیوع کرونا بیش از پیش انتظار می رود با محدود کردن تعداد دستگاه های ساخته شده و فروش آن در چین ، به تجارت خود آسیب برساند.

اصلاح انتظارات درآمدی اپل 

در به روزرسانی اطلاعات برای سرمایه گذاران  اپل اعلام کرد دیگر انتظار ندارد راهنمای درآمدی را که ماه گذشته برای سه ماهه اول سال ارائه داده بود ، برآورده کند.

این شرکت در ادامه افزود که کار در سراسر کشور از سر گرفته می شود اما بازگشت کندتری را از آنچه پیش بینی کرده اند، تجربه خواهند کرد.

کار هواوی نیز سخت تر از این خواهد شد. براساس اعلام IDC ، این شرکت فناوری چینی که پرفروش ترین برند هوشمند اسمارت فون در چین است و در سال گذشته بیش از 38 درصد سهم بازار را در اختیار داشته است با مشکلاتی جدی روبرو خواهد شد .

با این وجود،مدیر عامل هواوی که از اظهار نظر در  این رابطه خودداری کرده بارها اعلام کرده که این شرکت در مورد عملکردش و وضعیت بازار که به چه صورت در خواهد آمد، حرفی نمی‌زند .

کد خبر: ۷٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha