۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
بررسی نقش بنیاد برکت در حفظ و ایجاد اشتغال در استان مرکزی
مشارکت هایی که در جهت رونق تولید انجام می شود؛

بررسی نقش بنیاد برکت در حفظ و ایجاد اشتغال در استان مرکزی

اراک- بررسی برخی مشارکت ها و حمایت هایی که توسط بنیاد برکت در استان مرکزی در جهت رونق تولید انجام شده است، نشان می دهد، می توان با مدیریت جهادی به رونق تولید دست یافت.

  بازار؛ گروه استان‌ها: شرایط اقتصادی موجود جامعه تداوم کار را برای بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران سخت تر از گذشته کرده و بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر کشور را نیمه فعال و یا حتی غیر فعال کرده است.

در این بین استان مرکزی نیز از دیگر نقاط کشور مستثنی نیست و نیز به دلیل تراکم بالاتر واحدهای صنعتی در این استان، تعداد واحدهای دارای مشکل نیز به تناسب تراکم بالا در اراک و دیگر شهرهای مهم استان مرکزی قابل توجه است، تا جایی که در سال گذشته ۸۵ واحد صنعتی در استان مرکزی مشکل دار و نیمه فعال بودند، که البته به گفته سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی این تعداد در سال جاری به ۳۹ واحد صنعتی رسیده است.

این مسئول دلیل کاهش تعداد واحدهای صنعتی مشکل دار و نیمه فعال استان مرکزی را همدلی و هماهنگی تمام نهادها برای کمک به صنعت و چرخ اقتصاد کشور دانست.

یکی از مهم ترین این همدلی ها و تلاش ها در کارخانه « زرین شیشه » اراک در کیلومتر ۲۵ جاده اراک- تهران، شهرک صنعتی « خیرآباد» مشاهده می شود، جایی که این شرکت با سابقه و مهم از مدار تولید خارج شده بود، اما تزریق سرمایه بیش ۱۰ میلیارد تومانی توسط بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توانست آن را مجددا به چرخه تولید بازگرداند.

اشتغال زایی برای ۳۰۰ نفر تنها با ۴۰ درصد ظرفیت کارخانه

مدیرعامل کارخانه «زرین شیشه» اراک در خصوص این کارخانه و سابقه آن به خبرنگار بازار گفت: این واحد تولیدی که سال ۸۵ راه اندازی شد، در سال ۹۴ تعطیل شد، اما با کمک و همد دلی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مجددا احیا و راه اندازی شد.

مهدی قاسمی اضافه کرد: متاسفانه برخی بخش نامه های لحظه ای و معضلات سیستم بانکی به جای حمایت از تولید سبب وارد آمدن ضربه به واحدهای تولیدی و صنعتی می شود، در حالی که اگر مانعی بر سر راه کارخانه ایجاد نشود، توانایی بهره مندی از ۱۰۰ درصد ظرفیت کارخانه را داریم.

وی با بیان این که در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت کارخانه به کار گرفته می شود، گفت: تولید شیشه‌های سکوریت، لمینت، ضدگلوله، دکوراتیو و شیشه‌های هوشمند از جمله تولیدات کارخانه « زرین شیشه» اراک است.

قاسمی افزود: در حال حاضر این کارخانه برای بیش از ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است و سالانه ۵۰۰ هزار دلار صادرات دارد، که پیش بینی می شود، اگر ۱۰۰ درصد ظرفیت کارخانه به کار گرفته شود، بتوان برای نزدیک به یک هزار نفر شغل ایجاد کرد.

عمل به قانون، شفافیت و کمک به رونق تولید از اهداف بنیاد برکت است

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز در خصوص کارخانه « زرین شیشه» اراک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر این کارخانه به صورت ۴۹ درصد بنیاد برکت و ۵۱ درصد بخش خصوصی اداره می شود.

سید مصطفی هاشمی اضافه کرد: بنای کار این ستاد عمل به قانون، شفافیت و کمک به رونق تولید است.

وی همچنین به دیگر فعالیت های این ستاد در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: فاز سوم طرح توسعه مجتمع گلخانه‌ای ۵۰ هکتاری شهرستان زرندیه از دیگر اقدامات بنیاد برکت بوده است، که با حضور دکتر مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استاندار مرکزی و دیگر مسئولان این استان به بهره‌برداری رسید، با افتتاح این طرح سطح زیر کشت گلخانه‌ای این مجتمع، ۱۵ هکتار و تولیدات صیفی و سبزی آن ۳۰ درصد افزایش یافت و به ۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال رسید.

نقش بنیاد برکت در رونق تولید بی بدیل است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، نقش ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سال های اخیر در تقویت واحدهای صنعتی و تولیدی را بی بدیل توصیف کرد و گفت: این ستاد به واحدهای تولیدی و صنعتی که معضل تامین سرمایه گذاری و نقدینگی را داشتند و به همین سبب، با مشکل مواجه بودند، کمک کرده است.

سعید فرخی با تاکید بر اهمیت رونق تولید و نیز توسعه واحدهای تولیدی و کارخانجات صنعتی گفت: توسعه هدفمند از راه رونق تولید عبور می کند و از این طریق علاوه بر ایجاد مشاغل جدید می توان به حفظ اشتغال موجود نیز پرداخت و در این بین بانک ها نیز می بایست، به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس بیش از یک هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید سال گذشته به ۲ هزار و ۱۴۷ واحد تولیدی استان اعطا شد و این حمایت ها همچنان ادامه دارد.

به نظر می رسد، در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان، نیز می توان با مدیریت جهادی و حرکت در راستای رونق تولید، نه تنها در کشور ایجاد اشتغال کرده و نیاز داخلی از واردات بسیاری از کالاها را تامین کرد، که توسعه صادرات و توسعه هدفمند نیز از مواردی است، که رونق تولید به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر: ۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha