۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
آمادگی فرودگاهی شاهرود و سمنان برای برقراری پروازهای گردشگری
استاندار سمنان خبر داد:

آمادگی فرودگاهی شاهرود و سمنان برای برقراری پروازهای گردشگری

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های فرودگاهی این استان، گفت: دوفرودگاه شاهرود و سمنان دارای ظرفیت‌های خوب برای برقراری پروازهای گردشگری به مقاصد کیش، مشهد، قشم و ... است که ایرادات باقی مانده و اقدامات لازم برای این دو زیرساخت انجام می‌شود.

علیرضا آشناگر بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان ناوبری هوایی کشور به میزبانی دفتر خود در استانداری سمنان با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی به‌منظور تکمیل و تجهیز دو فرودگاه سمنان و شاهرود صورت گرفته است، گفت: عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه شهدای سمنان در مراحل پایانی قرار داشته و به زودی افتتاح می شود.

وی ابراز کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سمنان و فاصله شهرهای این استان تا مرکز کشور، برقراری پروازهای مسافرتی به مقصد کیش، قشم، مشهد و …امری بدیهی و لازم است چرا که این استان توان و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد.

استاندار سمنان افزود: فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود، یکی از فرودگاه‌های مجهز و با کیفیت کشور است همچنین فرودگاه شهدای سمنان نیز یکی از فرودگاه‌های خوب استان است که در تلاش هستیم تا ایرادات جزئی باقی مانده را برای برقراری پروازهای مختلف از این نقطه به انجام برسانیم.‌

ساخت ترمینال فرودگاه سمنان
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه طی تفاهم نامه ای که سال قبل با یک شرکت خصوصی منعقد شده بود، مقرر شد تا در ایام نوروز ۹۹ با انجام برنامه های مختلفی شاهد فعال سازی بیش از پیش فرودگاه سمنان باشیم ، تاکید کرد: متاسفانه شیوع کرونا سبب توقف این برنامه شد و امیدواریم به زودی بتوانیم دوباره آن را فعال سازیم چرا که این استان دارای ظرفیت خوب پروازی است و تا پیش از شیوع کرونا ، ۴۵ پرواز مسافرتی از سمنان به مشهد به انجام رسیده بود.

حسن سعدالدین با بیان اینکه  عملیات ساخت ترمینال فرودگاه سمنان با ۱۵۰۰ متر زیر بنا و پیشرفت بالا هم اینک در حال انجام است، تاکید کرد: اقدامات مربوط به ساختمان حفاظت و اسکان این مجموعه با مساحت ۹۰۰ متر در حال انجام است همچنین ایجاد امکان سوخت گیری هواپیما در فرودگاه سمنان نیز پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه باند فرودگاه سمنان با کمک معاونت عملیات شرکت فرودگاه ها به سه هزار و ۱۰۰ متر رسیده است، گفت: برای تکمیل تجهیزات ناوبری فرودگاه سمنان کمک های خوبی شده و همچنین توانسته ایم شاهد تجهیز مخابراتی فرودگاه سمنان و همچنین ساختمان ایمنی و آتش نشانیان باشیم اما اختصاص یک دستگاه ماشین آتش نشانی بروز و مناسب از ملزومات فرودگاه سمنان است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه  عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه سمنان با پیشرفت ۹۰ درصدی  در حال انجام است و بزودی به بهره برداری خواهد رسید، ابراز کرد: با تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه تا ۲۰۰ هزار نفر در سال یعنی ده برابر وضعیت کنونی افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۷۴٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha