۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
نمایشگاه مجازی ایران، ابزاری مهم برای بازاریابی است
رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان:

نمایشگاه مجازی ایران، ابزاری مهم برای بازاریابی است

عابدی، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی ایران گفت: کرونا باعث شد حضور مهمانان و بازدیدکنندگان خارجی را از دست بدهیم و حتی در عرصه جهانی نیز نمایشگاه ها به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمی شود. در نتیجه نمایشگاه مجازی ایران و مشابه آن در یک پلتفرم، شاید تجربه اول اتاق ها در این بخش باشد که ارزشمند است.

به گزارش بازار به نقل از فاوا، امیر عابدی، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، افزود: در این نمایشگاه می توان به صورت آنلاین در غرفه خود به معرفی محصولات و خدمات ایرانی برای بازدیدکنندگان داخل و خارج کشور پرداخت. این در حالی است که به طور قطع یکی از ضعف های ما در حوزه تجارت خارجی عدم معرفی کالاهای ایرانی و فرصت ها و پتانسیل های کشور برای طرف خارجی یا نمایندگان شرکت های خارجی در بازارهای هدف است.

وی تصریح کرد: شاید در این فرصت طلایی که نمایشگاه مجازی ایجاد کرده است بتوانیم نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و پس از آن، شرایط سختی که در نمایشگاه های فیزیکی یا مذاکرات B۲B داشتیم را شاهد نباشیم. در واقع این رویداد فرصت بسیار خوبی است که نباید آن را از دست داد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایران واتاق بازرگانی تهران یکی از اصلی ترین وظایف اتاق ها در قبال بخش خصوصی و یک حلقه مفقوده  را با برگزاری این نمایشگاه عملیاتی کردند.

عابدی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری نمایشگاه مجازی ایران به سمتی حرکت کنیم که با برندهای معتبر و شرکت هایی که برای حفظ نام تجاری خود تلاش می کنند، نمایشگاه دائمی از محصولات و خدمات ایرانی در پلتفرمی آنلاین ایجاد کنیم تا هم برای صادرکنندگان و تجار و هم شرکای تجاری خارجی در بازارها به ویژه کشورهای منطقه دسترسی آسان به فعالان اقتصادی ایرانی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه باید فراخوان بدهیم و شرکت ها را به مشارکت ترغیب کنیم تا در این مجموعه حضور داشته باشند، گفت: اتاق مشترک ایران و قزاقستان در  این نمایشگاه حضور پیدا کرده  و اطلاع رسانی اولیه را انجام داده و با قدرت و توانایی بیشتر برای معرفی اعضای خود اقدام می کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان اظهار کرد: اهمیت حضور شرکت ها در نمایشگاه مجازی ایران به حدی است که باید به یک الزام تبدیل شود. شرکت هایی که برای توسعه بازار استراتژی دارند و برای اینکه بتوانند برنامه های خود را برای بازارهای هدف طراحی کنند قطعا باید به این ابزار معرفی اعتقاد داشته باشند؛ در غیراینصورت سهم خود را از دست خواهد داد.

کد خبر: ۷۴٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha