۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
هرمزگان به چشمه جوشان تولید آب شیرین در کشور تبدیل شده است
استاندار هرمزگان:

هرمزگان به چشمه جوشان تولید آب شیرین در کشور تبدیل شده است

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان با اجرای پروژه های بزرگ تصفیه و انتقال آب به چشمه جوشان تولید آب شیرین در کشور تبدیل شده است.

به گزارش بازار، فریدون همتی در همایش بین المللی تصفیه آب و نمک زدایی در بندرعباس، عنوان کرد: کمتر از سه ماه پیش، مرحله نخست اَبَرپروژه آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی خلیج فارس افتتاح شد و پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آبی خاکی خاورمیانه در استان هرمزگان در حال اجراست.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین الزامات توسعه پایدار دسترسی به مناسب منابع آب پایدار است و برای اطمینان از نقش‌آفرینی هرچه بهتر هرمزگان در توسعه پایدار، بزرگترین آب شیرین های کشور در استان احداث شده و با این پروژه ها می توان هرمزگان را مهم ترین بازیگر عرصه تامین آب کشور دانست.

استاندار هرمزگان افزود: تمام این پیشرفت ها با مشارکت حداکثری بخش خصوصی شکل گرفته که نشان از ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری در استان دارد.

همتی تصریح کرد: اما هیچ یک از این پیشرفت ها بدون ارج نهادن به تحقیق و پژوهش در نهادهای آموزش عالی امکان‌پذیر نیست و برگزاری همایش بین المللی تصفیه آب و نمک زدایی نیز یکی از تلاش های مهم و قابل تقدیر این حوزه است.

به گزارش بازار، نخستین همایش بین المللی تصفیه آب و نمک زدایی به میزبانی پردیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز سه شنبه به صورت آنلاین در بندرعباس آغاز شد و تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۷۴٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha