۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
سالانه یک میلیون تن به محصولات کشاورزی اردبیل افزوده می شود
با تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین؛

سالانه یک میلیون تن به محصولات کشاورزی اردبیل افزوده می شود

اردبیل- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین یک میلیون تن به محصولات کشاورزی استان افزوده می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در شمال استان با اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

وی اراضی پایاب این پروژه در محدوده استان اردبیل را ۴۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۱۰ هزار هکتار از این اراضی در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری رسید.

عزیزی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار پروژه نیز نیمه اول بهمن ماه امسال به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید اظهار کرد: مابقی پروژه نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: در توسعه کشت های متراکم گلخانه‌ای نیز سطح زیر کشت در دولت تدبیر و امید از ۵ هکتار به ۸۵ هکتار افزایش پیدا کرده و ۳۵۰ هکتار هم در حال احداث است.  

وی با بیان اینکه طراحی و آماده سازی بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در پارس آباد مغان ایجاد می شود گفت: این امر موجب حضور سرمایه گذاران بزرگ در استان شده که ۲۰ درصد از کل تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای گلخانه‌های کشور در دو سال گذشته توسط استان اردبیل جذب شده است.

عزیزی اظهار کرد: از جمله موفقیت های دیگر استان در بخش کشاورزی در این دولت می توان به افزایش سامانه های نوین آبیاری از ۲۰ هزار هکتار به ۶۵ هزار هکتار و جذب محصولات کشاورزی در صنایع تبدیلی از ۵۸۰ هزار تن به یک هزار و ۸۰۰ تن اشاره کرد.

کد خبر: ۷۴٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha