۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
توجه به همسان سازی حقوق هیأت علمی و رتبه بندی معلمان از موارد اصلاحی بودجه ۱۴۰۰
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس اعلام کرد

توجه به همسان سازی حقوق هیأت علمی و رتبه بندی معلمان از موارد اصلاحی بودجه ۱۴۰۰

زاهدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با مثبت ارزیابی کردن اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰، از به نتیجه رسیدن پیگیری های کمیسیون آموزش و تعامل سازمان برنامه و بودجه برای توجه به موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی و رتبه بندی معلمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی زاهدی با اشاره به نشست خود با محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه درباره  موضوع همسان سازی حقوق کارکنان و اعضاء هیات علمی ستاد و دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان، عنوان کرد: مقرر شد با توجه به اهمیت و ضرورت همسان سازی و گلایه های شاغلین در وزارت علوم، این موضوع در دستور کار قرار گرفته شود و تدابیر لازم برای حل مشکل در این زمینه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته این مسئله در بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شد، افزود: افزون بر موضوع همسان سازی، رتبه بندی معلمان نیز در بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد که نیاز به حمایت از جانب مجلس دارد.

زاهدی با اشاره به دیگر تغییرات مثبت لایحه بازگشتی از جانب دولت، یادآور شد: اعتبار در نظرگرفته شده در "بند «و»، تبصره ۲"  نیز از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۲۵ هزارمیلیاردتومان افزایش پیدا کرده است، امیدواریم که کمیسیون تلفیق هم با این پیشنهاد و اصلاحیه موافقت کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه افزود: این تبصره درباره موضوع تامین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه های تکمیلی و مطالبات قانونی حمایت از حقوق معلولان است.

به گزارش خانخه ملت، در بند «و»، تبصره ۲  آمده است:

به منظور استمرار پرداخت‌های ناشی از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی، رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، تامین بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، رتبه‌بندی معلمان، تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه‌های تکمیلی، تامین مطالبات سهم قانونی حق عضویت اعضای صندوق ذخیره بسیجیان، تأمین پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران بازنشسته مشمول قانون حالت اشتغال، دولت مکلف است تا سقف یک میلیون و دویست و پنجاه هزار میلیارد ریال از محل ارائه حق‌الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه، واگذاری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرحهای سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکتهای دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد به جز اراضی موضوع ماده ۶ و خانه‌های سازمانی ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۵ / ۲ / ۱۳۷۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی تأمین نماید. واگذاری‌ها در چهارچوب قوانین و مقررات به تأیید هیأت وزیران می‌رسد.

کد خبر: ۷۴٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 1
      کاش به فکر خدمتگذران و سرایداران آموزش پروش هم بودید با ماهی ۲۸۰۰ تومان نمیشه زنده بود چه برسه به زندگی
    • سامان IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      2 6
      هیات علمی ۱۵ میلیونی بشه ۲۵ میلیون معلمها با کمترین ساعت کاری حقوقشون زیاد بشه... بقیه کارمندان هم با ۳ ، ۴ تومن حقوق و کار هر روزه بمیرند از گرسنگی... ممنون از تصمیمات عادلانه شما عزیزان
      • محمدرضا سرشار IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
        1 0
        درود. اولا همه مشاغل را با هم مقایسه نکن. ثانیا هیات علمی با دو سال سابقه کار دریافتی ۶ میلیون است.
    • آزاد IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      2 6
      لطفا اعلام بفرمائید به معلمان چقدر در رتبه بندی زیاد میشود و به هیات علمی دانشگاهها در همسان سازی حقوق چقدر زیاد میشود؟؟؟؟؟؟؟؟
    • آزاد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 3
      تمامی دستگاهها حقوق کارکنانشان را قبل از عید افزایش دادند بجز آموزش و پرورش. اموزش و پرورش به بهانه رتبه بندی یک قران افزایش حقوق نداد و معلمان را بازی داد
    • ب IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 3
      با سلام. خوشا به حال هیات علمی دانشگاههای دولتی. بدا به حال هیات علمی دانشگاه آزاد که غم خواری هم ندارن و حقوقشان از بازنشستگان تامین اجتماعی هم کمتر است. باعث تاسف است. عدالتی در کار نیست. اراده ای از طرف مسئولان ناکارآمد دانشگاه هم وجود ندارد. تاسف......
    • سبحان RO ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      1 6
      چون خودش هیات علمی هست به فکر همسان سازی حقوق هیات علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت است و الکی اسم معلمان را وسط کشیده. در آخر اگر به معلم هم مثل خودتان اضافه کردید حرفتان را باور می کنیم؟ بیچاره معلمان
    • یونس IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      1 2
      چرا هیات علمی و قضات نباید مالیات دهند؟ اینه عدالت؟ هرچه حقوق بیشتر بشه نباید مالیات داد؟ چرا معلمها که از هیات علمی ها کار بیشتری میکنند و حقوق کمتر،باید مالیات بدهند چرا این دو قشر را از سایر جامعه جدا کردین؟ چرا طبقه سازی میکنید؟ این عدالت اسلامیست؟ واقعا متاسفم برای خودم که اینجا زندگی میکنیم.
    • رضوان IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      کدام رتبه بندی؟ کدام همسان سازی؟ کدام عدالت؟ برای معلمان هرریالی اضافه شود هزار بار در رسانه های مختلف اعلام می کنند! چطور همین امسال هیات علمی وزارت بهداشت هم حق جذب و هم فوق العاده ویژه ب حقوق های نجومی انها اضافه شد؟ اما صدای عدالت خواهی کسی بلند نشد؟