۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
روش سنتی برگزاری نمایشگاه را تغییر دهیم
رئیس اتاق بیرجند:

روش سنتی برگزاری نمایشگاه را تغییر دهیم

احتشام، رئیس اتاق بیرجند با بیان اینکه نمایشگاه مجازی ایران یکی از اقدامات ارزشمند در راستای فعالیت‌های تجاری است، تصریح کرد: ایده برگزاری نمایشگاه مجازی در این شرایط ضروری بود، چراکه در دوران پاندمی کرونا نیز باید به کمک ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، کسب‌وکارمان را تقویت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بیرجند برگزاری نمایشگاه مجازی را در دوارن کرونا ضروری توصیف کرد و خواستار تسری اینگونه فعالیت‌ها در سایر استان‌های کشور شد.

محسن احتشام، رئیس اتاق بیرجند، شناسایی، شناساندن و تقاضا را ۳ مولفه مهم در امر تجارت دانست و تاکید کرد: لازم است در این شرایط برای ترویج همین سه مولفه از امکاناتی که در اختیار داریم استفاده کنیم. باید شرکت‌ها و فعالان اقتصادی بتوانند برای خود تقاضا ایجاد کنند و کسب‌وکارهای خود را ترویج دهند. برگزاری نمایشگاه مجازی ایران، اقدامی بسیار پسندیده در راستای توسعه فروش و بازاریابی شرکت‌هاست.

این فعال اقتصادی با تاکید براینکه کسب‌وکارها در حال تغییر هستند، عنوان کرد: زمان راه‌اندازی وب‌سایت‌ها، برای بسیاری مسیر آسان و امنی فراهم شد تا به معرفی محصولات خود بپردازند و خوشبختانه بسیاری از فرآیندهای شناسایی را کوتاه کرد. پیش از آن مردم به نمایشگاه‌ها می‌رفتند و به سفارت‌خانه‌ها مراجعه می کردند تا اطلاعاتی درباره کالا و خدمات مورد نیاز خود کسب کنند و به این ترتیب هزینه زیادی هم باید متقبل می‌شدند.

رئیس اتاق بیرجند تاکید کرد: در واقع فضای مجازی باعث شد فعالان اقتصادی، به راحتی با یک وب‌سایت تخصص و دستاوردهای خود را در معرض عموم قرار داده و از فرآیند آسان مبادله نهایت استفاده را ببرند. این نمایشگاه هم اقدام ارزشمندی در راستای بازاریابی اینترنتی با شیوه جدید است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: به هر حال ما هم باید با تغییر و تحولاتی که در فضای کسب‌وکار بین‌المللی رخ می‌دهد، روش‌های نمایشگاهی خود را تغییر دهیم و به نمایشگاه‌های سنتی و فیزیکی معطوف نباشیم.   باید نوآور و خلاق باشیم، روش‌های بازاریابی و فروش را تغییر دهیم و این موضوع را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

احتشام افزود: این چنین رویدادهایی باید حتی به استان‌ها نیز تسری پیدا کند و به معرفی ظرفیت هر استان به صورت جداگانه بپردازد. این امر  امکان استفاده از مزیت‌های نسبی که در استان‌های مختلف وجود دارد را تسهیل می کند.

رئیس اتاق بیرجند با تاکید براینکه این اتاق نیز از نخستین نمایشگاه مجازی ایران حمایت می کند و حتی در آن مشارکت هم خواهد داشت، اظهار کرد: فلسفه وجودی و رسالت اتاق، تسهیل فرآیند مبادله، توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای جدید و معرفی محصولات است که باید این رویه را دنبال کند و به نوعی تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر: ۷۴٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha