۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
رصد بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار کشور با هدف صیانت از نیروی کار
نماینده ویژه وزیر تعاون عنوان کرد:

رصد بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار کشور با هدف صیانت از نیروی کار

همدان - نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری، شناسایی و رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف صیانت از نیروی کار و تداوم تولید و حفظ حیات اقتصادی و تثبیت و توسعه اشتغال دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، کریم یاوری صبح چهارشنبه در نشستی با مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری، شناسایی و رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف صیانت از نیروی کار و تداوم تولید و حفظ حیات اقتصادی و تثبیت و توسعه اشتغال دنبال می‌کند.

یاوری افزود: صیانت از نیروی کار تنها در رسیدگی های حقوقی به دادخواست های قانونی کارگران و نیروی کار خلاصه نمی شود بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه های مشکل دار در اولویت خواسته های کارگران است چرا که با حل مشکلات بنگاه‌ها، کارگران به خواسته‌های قانونی و حقوقی خود دست پیدا می‌کنند.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل مشکلات بنگاه های اقتصادی در مرحله اول به عهده کارفرمایان، مالکان، سهامداران و مدیران مسئول بنگاه ها است و در مرحله دوم وزارتخانه ها و سازمان های صادر کننده مجوز تأسیس و پروانه بهره برداری باید مسئولان بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار را در حل مشکلات یاری کنند.

وی ادامه داد: در مرحله سوم بانک های پرداخت کننده تسهیلات و مشارکت کننده در ایجاد و احداث بنگاه ها در حل مشکلات باید سهیم باشند و کارفرمایان را در این زمینه یاری کنند و در نهایت کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تمهیدات لازم برای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار را اتخاذ کنند.

کریم یاوری افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسات کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برای صیانت از نیروی کار، حفظ و تثبیت و توسعه اشتغال کارگران حضوری موثر و فعال دارد.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار با همراهی و همکاری و همدلی کارگران و کارفرمایان تقلیل می یابد.

کریم یاوری گفت: در استان همدان مشکلات به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده و همدان با حدود ۱۰ بنگاه اقتصادی مشکلدار براساس آمار و اطلاعات اعلامی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمره کمترین بنگاههای مشکلدار اقتصادی استان‌های کشور است.

کد خبر: ۷۴٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha