۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
جشنواره نوروزی از اول اسفندماه آغاز می شود| عرضه شیرینی تا ۱۵ درصد تخفیف
عضو جشنواره فروش ویژه نوروزی در گفتگو «بازار»:

جشنواره نوروزی از اول اسفندماه آغاز می شود| عرضه شیرینی تا ۱۵ درصد تخفیف

عضو جشنواره فروش ویژه نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) گفت: با هماهنگی های انجام شده تمام واحدهای صنفی قنادان مشارکت کننده در این جشنواره در تهران شیرینی جات مورد نیاز مردم را در شب عید با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف عرضه خواهند کرد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی بهره‌مند» با اشاره به مزیت های برگزاری این جشنواره توسط تشکل های صنفی با مشارکت اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هر واحد صنفی که تمایل داشته باشد می‌تواند در اجرای این جشنواره با اتحادیه قنادی و شیرنی فروشی تهران و اتاق اصناف ایران همکاری کنند.

وی با بیان اینکه شرایط مشارکت اعضای واحدهای صنفی شیرینی فروشی در تهران در این جشنواره اطلاع رسانی شده است، گفت: طبق برنامه ریزهای انجام شده قرار است که واحدهای صنفی قنادان با استفاده از بنرهای متعلق به اتاق اصناف ایران شیرینی مورد نیاز مردم در این جشنواره عرضه کنند.

آغاز جشنواره فروش نوروزی از اول اسفندماه
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران افزود: مقرر شده است که این جشنواره از اول اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه در سطح کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره توسط اتاق اصناف ایران و اتحادیه های صنفی برگزار می شود، گفت: تمام واحدهای صنفی شیرینی فروش در صورت تمایل می‌توانند در این جشنواره مشارکت جمعی داشته و شیرینی های شب عید را با تخفیف در اختیار مردم قرار دهند.

بهره مند در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص تحویل روغن مخصوص قنادها به واحدهای صنفی این اتحادیه در شهر تهران برای تولید شیرینی خشک ایام شب عید بیان کرد: با وجود اینکه ۴۵ روز از تحویل آخرین مورد توزیع روغن قنادان در تهران گذشته است، اما تاکنون پیگیری برای دریافت سهمیه بعدی قنادان تهران از شرکت بازرگانی دولتی هنوز به جایی نرسیده است.

تهیه روغن جامد مخصوص قنادان با ۳ برابر قیمت واقعی
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران اظهار داشت: هم اکنون تمام همکاران ما روغن مورد نیاز خود را با سه برابر قیمت تهیه می کنند تا بتوانند شیرینی‌جات مورد نیاز مردم را در شب عید آماده کنند.

بهره‌مند بیان کرد: با توجه به کمبود توزیع روغن مخصوص قنادان هم اکنون همکاران ما یک حلب روغن قنادی را که ۱۲۰ هزار تومان به حدود ۵۰۰ هزار تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنند.

عضو جشنواره فروش ویژه نوروزی یادآور شد: برای آماده کردن شیرینی خشک شب عید هم اکنون باید روغن مخصوص قنادی در بین واحدهای صنفی ما توزیع شود در غیر این صورت، اگر اسفند ماه این روغن را به ما تحویل دهند به درد همکاران ما نمی خورد.

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران یادآور شد: این در حالی است که دلالان و واسطه ها با چندین برابر قیمت روغن مخصوص قنادی را در بازار به فروش می رسانند.

دلالان روغن مخصوص قنادان را ۵۰۰ هزار تومان می فروشند
بهره‌مند افزود: برخی از دلالان حلب های ۱۰ کیلو روغن نباتی مخصوص قنادان را که ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد در بازار آزاد به بیش از ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

وی گفت: آخرین بار سهمیه ۳۵۰ تنی در بین واحدهای صنفی قنادان در تهران توزیع شده است و از آن پس دیگر نتوانستیم روغن تهیه کنیم و همکاران ما در شیرینی پزی ها با کمبود شدید روغن مواجه هستند.

بهره مند در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه قیمت شیرینی افزایش می یابد، گفت: تا پایان سال قیمت شیرینی در واحدهای صنفی ما افزایش نخواهد یافت.

ماهانه ۸۰ هزار کیلو گرم نیاز روغن مخصوص قنادان تهران
این مقام مسئول در اتحادیه قنادان تهران اظهار کرد: هم اکنون چهار هزار واحد صنفی شیرینی پزی و قنادی در استان تهران منتظر توزیع روغن مخصوص قنادی هستند و اگر هر یک از این واحدهای صنفی روزانه ۲۰ کیلوگرم روغن نیاز داشته باشند به طور متوسط ماهانه ۸۰ هزار کیلو روغن باید در بین واحدهای صنفی ما توزیع شود.

رئیس اتحادیه قنادان تهران بیان کرد: زمان برای تولید شیرینی خشک شب عید به سرعت در حال سپری شدن است و این اتحادیه تاکنون نتوانسته روغن مخصوص قنادان را از مراجع قانونی ذیصلاح تهیه کند.

کد خبر: ۷۴٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha